8-bit OS

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Srpen 11 11:42:14 CEST 2006

Marek Peca wrote:

> A presne na to Ti nabizim neCP/M OSy, ktere maji nalezitosti toho
> umoznujici.

Mno, nejako to neviem najst. Teda ten DIR, COPY, DEL, PING, TELNET a
FTP. A ze to chodi na sucasnych 8-bitovych jednocipoch. Mohol by som
poprosit konkretny link?

> Ano, to je jeden z bodu, o nichz jsem hovoril -- a kterej cokoli na
> bazi CP/M, bez jednotneho pristupu k I/O, _nesplnuje_.

Este raz: kedze som na CP/M naozaj nerobil, mam samozrejme len hmliste
predstavy, co presne umoznuje a co nie. Prosim, uz CP/M ako taky
nespominajme, maximalne len ako zakladny model ci uz dobry ci zly,
pripadne len ako absolutne minimalny vychodiskovy bod s ohladom na
okamzitu dostupnost ("je to nanic ale funguje to, mozeme sa aspon zahrat
a vyskusat, ci je toto aspon trocha ono").

> Bohuzel, funkce open (ani fopen), neni v jazyce C ani v assembleru
> mne znamych jednochcipu definovana. Pokud vim, tyto veci byvaji napr.
> v C soucasti knihovny libc (fopen), pripadne se jedna o sluzby OS
> (open).

Hej, ide mi o to, aby tam bola ta sluzba OS. Je jasne, ze _nejaka_
kniznica k tomu bude, kedze to nie je sucast jazyka; ide mi o to, aby v
tej kniznici bolo len to volanie sluzby, a max. nejake preusporiadanie
dat a pod.

> Podruhe: tohle jsem nerekl, pouze jsem upozornil na to, ze je to
> trochu sporne.

Citujem:
"Prepinani uloh je vlastne asi hlavni ulohou, kterou ma OS vubec
resit."
"Grafika nema se spravnym OS moc co do cineni. Stejne tak sit." (je
pravda ze to potom zjemnujete :-) )

Uz samotne pouzitie slovneho spojenia "spravne OS" mi vyvolalo mrazenie
v chrbte... :-)))

wek