Nezavisle meranie rychlosti auta; was: pipatko na rychlost

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Srpen 10 13:42:24 CEST 2006

Jan Waclawek wrote:
> Pletu sa tu dve veci.
> Jedna je absolutne rozlisenie (v mm/pixel apod).
> Druhe je relativne rozlisenie (pocet pixelov).
>
> To druhe nam staci, ak sa najdu dostatocne kontrastne pixely. To prve sa
> nahana len vtedy, ak sa zisti, ze su tie pixely pri danom rozmere nie
> dostatocne kontrastne; ale to vyplyva z vlastnosti pozorovaneho objektu
> (papier, podlozka pod mys, cesta (z auta), Zem (z tryskaca)). Inak nam
> to prve vyplynie z toho druheho a z max. rychlosti.
>
> Jednoduchy odhad pre prve priblizenie pre nase pouzitie je, ze chceme
> [...]

Takze vsetko je inak :-)))

Nie zeby muselo byt inak, ale moze byt inak a je to tak asi lepsie.

Trocha som si doma cital a pocital a vyzera to skor tak, ze treba mat
pixel zhruba velkosti posunutia za cas snimky. Mozno dvakrat taky velky.
  Jednoduchsie ako hladat korelaciu je totiz ratat nieco ako derivaciu
medzi dvomi susednymi bodmi (v priestore aj case). Tych 12x12 ci 16x16
pixelov je potom viacmenej len kvoli sumu apod.

Na druhej strane, kvoli rozliseniu sa potom musi nahanat rozlisenie
jasu; co v konecnom dosledku moze viest na viacpixelovu kameru, kde sa
vsak vysledok spriemeruje cez tych vela pixelov.

Nevie niekto, ake rozlisenie maju tie mysove snimace co sa tyka jasu
(t.j. pomer max. signal/sum)?

wek