OT: Pravidelne provedeni prikazu na WL500g

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Středa Srpen 9 17:52:07 CEST 2006

Ahoj,
ono v linuxu je nekolik shellu (to z woken neznas, pry ve viste by uz
mel byt - beze flame prosim)
puvodni se snad jmenoval sh a nyni je nejznamejsi bash, ty tam mas
zrejme ash coz je takovy jednodussi, pametove nenarocny shell. V busyboxu
jde jeste nastavi lsh a jeste jeden, jsem linej se podivat co.
pokuz ches vedet jak zachazet se shellem tak zadej man sh (ash, bash) na
nejakem unixovem stroji, nebo dej vyhledat manpage sh (ash, bash ....)
ale predtim si udelej kafe ci neco jineho a dej pozor at ti nevystydne
:-).
Jo bysybox je takovej programek ktery se vyuziva na strojich s malo
pameti (jako napriklad jednoucelove poditace jako je WL-500g(d)), ktery
nahrazuje ty nejzakladnejsi linuxove prikazy.

pouzitii sleep v shelovem skriptu neni nejlepsi napad, uz z toho duvodu
ze pokus ti ten proces (skript) z nejakeho duvodu spadne, pak tak ti
nebude fungovat. A sleep v prubehu dni neni take dobry napad. Pokud ten
skrip budes spouset z prikazove radky tak nezapomen za nej napsat znak
&. To znamena ze se bude spoustet na pozadi (nesmi nic vypisovat do
konzole, protoze pak by se zastavil). Jestli se to uz psalo, tak se
omluvam.

K cronu; Je to podle me nejlepsi (a hlavne systemove) reseni.
http://wiki.openwrt.org/HowtoEnableCron
crontab (to je kam budes psat co se ma spoustet. V nekterych manech je
psano ze se jeste ma zadavat uzivatel (prvni textovy parametr po tech hvezdickach a cislech)
, ale to zde neni potreba). Pro tebe to bude soubor /etc/crontab/root
http://unixhelp.ed.ac.uk/CGI/man-cgi?crontab+5

crond -h ti vypise paramertry

ja mam v
/etc/init.d/S60cron

#!/bin/sh
mkdir -p /var/spool/cron
ln -s /etc/crontabs /var/spool/cron/crontabs
crond -c /etc/crontabs -L /dev/null

-L /dev/null zpusobi ze se ti logy budou zahazovat (/dev/null je podobne
zarizeni jako nul v CP/M systemu (DOSu, windows).
Co do nej zapises, to nikdy, ale uz nikdy nespatri svetlo sveta.
Dokonalesji nez cerna dira.

Ze zacatku doporucuji za pisvat do /var/log/cron (ci kamkoliv do /tmp/
... by jsi vedel jesti ti to probiha a spravne.

root@OpenWrt:/# cat /etc/crontabs/root
# min[0-59] hour[0-23]  day_of_mounth[1-31] month[1-12] day_of_week[0-7]
# command

58 23  *  *  *  mv /var/log/ip_trafic/* /DATA/ip_trafic
0,10,20,30,40,50 * * * * /usr/bin/ip_trafic_from_iptables.pl
13  3  *  *  *  ntpclient -h tik.cesnet.cz -s
*/6 *  *  *  *  ping -c 2 -q 213.192.18.177

dobry na testovani scritu je ash -xv -c <command>
kde <command> je nazev testovaneho skriptu.

Hodne stesti

ced