Nezavisle meranie rychlosti auta; was: pipatko na rychlost

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Srpen 9 16:24:49 CEST 2006

> To neni vareni z vody, ale racionalni uvaha postavena na faktu, ze presnost
> vystupniho cisla bude ovlivnena tim, jak presne dokazete detekovat hrany v
> signalu. Jestlize klesne rozliseni, tak se hrany "rozpliznou" a sebelepsi
> korelace proste nemuzu nahonit data navic a musi vychazet z toho co ma a to
> co ma jsou dva snimky u nichz bude existovat vyssi rozptyl v urceni posuvu,
> nez v pripade snimku s vyssim rozliseni a tim s lepsi schopnosti detekovat
> hrany.

Tady vubec nejde o zadne hrany. Samozrejme mate pravdu v tom, ze cim
vic merenych vzorku je na vstupu, tim je vysledek presnejsi. Ale
pokud mam vysokou snimkovou rychlost, jsem na tom s odhadem za
jednotku casu opet lepe.

Kdybych uvazoval o mysim senzoru ADNS-2610, ten ma 18*18 bodu *64
urovni sedi pri 1512 snimcich/s. Rychost vozu 130km/h je potom zhruba
24mm/snimek, kdybych chtel, aby pri teto rychlosti bylo ctvercove
okenko posunuto o ctvrtinu delky sve strany, vychazi okenko velikosti
priblizne 100x100mm (obdelnikove s prislusnou cockou [Fresnel?] by
ale bylo asi lepsi). To mi pripada docela realne.

Z celeho principu se bojim jedine veci, a sice zabahneni. Myslim, ze
s prekonanim tohoto problemu to cele stoji a pada. Pokud by existoval
nejaky dostatecne kluzky a neposkrabatelny material, pak snad.

ZdraviM.P.