STOP - Re: OT: matematika - definice oblouku

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Úterý Srpen 8 15:12:39 CEST 2006

>Tak to jste vybral opravdu hodne spatnou cestu. Uvedomte si, ze sice
>treba kruznice je definovana tremi body, ale v 2D kreslicim programu
>na ni staci pouze jeden a pul bodu (stred + polomer) -- tedy body,
>ktere na ni _nelezi_, nicmene ji velmi pekne a nazorne urcuji.

Ano, to samozrejme chapu. Z uzivatelskeho hlediska kdyz kreslite
kruznici, zadate stred + polomer. Ovsem pak vygenerujete
ten 'elipticky arc objekt', ktery ma radiusa = radiusb = stred,
anglestart = 0.0, anglestop = 2pi, rotace = 0.0.
Tim samym zpusobem ovsem muzete ziskat i dalsi objekty pouhou zmenou par
zakladnich parametru. Tj. pro uzivatele mate rozhranni kterym se zada
vzdy nejmensi pocet bodu (a tak aby to bylo pro uzivatele pohodlne, tj.
ruzne kombinace moznosti, jako ma treba autocad), a ziskane parametry se
prepoctou na vyse uvedene. Tim by se docililo velke ruznorodosti
vykreslovanych krivek, ale na vykresleni se pouzije porad stejny objekt.

Timto dekuji za nazory vsech zucastnenych, musim si to ted nechat projit
hlavou. (Hlavne to, co od toho ocekavam :).

David Belohrad, Div. AB-BI, Box G02700
C.E.R.N. Site de Meyrin, CH 1211 Geneva 23
http://www.cern.ch
David.Belohrad@cern.ch
Tel +41.22.76.76318  Fax +41.22.76.69056
GSM +41.76.487.3455