OT: matematika - definice oblouku - pro nazornost

Snail Instruments snail@iol.cz
Úterý Srpen 8 14:08:51 CEST 2006

At 01:28 PM 8/8/06, you wrote:
>Pro nazornost v attachu pridavam arc, ktery bych chtel definovat x-body
>ktere lezi na tomto arcu. Tj. na zaklade zadanych bodu provest vypocet
>radiusa, radiusb, startangle, stopangle, uhel pootoceni elipsy.
>Kuzelosecky nevedou k reseni. Opravdu to musi byt elipsa. Tzn. otazka
>cislo 1 je kolik potrebuju bodu.

V rovnici obecne elipsy bude vystupovat pet parametru - poloosa a,
poloosa b, uhel otoceni, posun x a posun y. Cili musite pouzit pet
bodu, z nich sestavit pet rovnic, aby bylo mozne dopocitat vsechny
parametry. V podstate pujde o nezazivne algebraicke cviceni, uz
vzhledem ke komplikacim absolutni hodnotou. Pokud se to ma odehravat
na pocitaci, mozna nebude nutne analyticke vyjadreni jednotlivych
parametru, ale bude stacit vyresit tech pet rovnic numericky.

J. Hanzal