Eagle a propojky

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Srpen 8 11:53:56 CEST 2006

> [...]

SC> neobjevi vsechny takto zapojene R0.
SC> Druha vec je bud neoroutovany signal na desce mezi obema via otvory,
SC> nebo ruzne elektricke zapojeni schemata a desky a s tim plynouci mozne
SC> problemy s konzistence schema-deska.
SC> Z meho pohledu bych doporucil preci jen pouzivat standardni metodu
SC> vkladani rezistoru z knihovny (pripadne upravit schematicky symbol).
SC> S pozdravem,
SC> Michal Mokriz"

SC> Shrnuto a podtrzeno to vlastne nepotrebujeme, tu potrebu si pouze
SC> namlouvame, protoze proste nejlepsi a nejcistsi reseni je vlezt do

To jsem samozřejmě provedl, ale díky tomu že logické uspořádání
schématu (signál odleva doprava a pod.) je odlišné od požadavků na
návrh PCB je výsledkem výrazné zhoršení čitelnosti schématu. Díky
připojení součástek na opačné strany 0R propojky mi ve schématu vznikl
zajímavý, téměř Gordický uzel :-)

Totéž platí např. pro prohození dvou součástek v sérii, uhezkané
schéma pak neodpovídá optimálnímu provedení na desce, i když
elektricky to je totožné. Mám rád schémata ke kterým není
potřeba návod k použití...

SC> K dotazu - ja to delam tak, ze si tvorim via pudorysu cverce s minimalnim
SC> drillem. Via tahnu v hladine, kterou nepouzivam a tu v brd nasledne
SC> nezobrazim. Vyhody: rychle a resi to absence R0 v sch plus nenarusuje se tim
SC> kontinuita nets, nevyhody: dosti necista metoda. Gerber obsahuje zmatecne
SC> udaje a smd pady jsou vetsi, nez je treba (obdelnikove pady 4.11ka neumi).

Myslím že to je dobrý fígl. Pro domácí použití kdy mě Gerber data a
Component list netrápí to je asi nejjednodušší řešení.
Díky za tip.

A ještě dotaz pro zkušenější: jak se s tím vypořádají kvalitnější SW?

Tomáš