Nezavisle meranie rychlosti auta; was: pipatko na rychlost

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Srpen 4 13:31:32 CEST 2006

Pardon, uz sasa som sa uklepol... Nejak sa mi to v poslednom case stava
castejsie nez mi je to prijemne, ako sa tato choroba vola? :-(

> Dal, otazkou je cena/vykon. Jak budete "doma" delat radary?

Mno, uz to tu niekto nadskrtaval... Na uvod zajdem do GMka a kupim
nejaku gunnovku... :-)))
OK, OK, ten radar je trocha odveci...

> O co se bude ultrazvuk odrazet na "hladke" silnici?

Neviem. Mozno toho odrazu bude dost. Nemam skusenosti s ultrazvukom,
chcelo by to skusit. Vyhodou Doppleru na rozdiel od casovej metody je,
ze to moze bezat v kuse, takze by sa tam dalo do sytosti zosilnovat,
filtrovat, korelovat a kdeco ine; ale urcite to jednoduche nie je.

> Filtrovani, co to bude stat? Kolik se toho proda. Kvuli pipani pri rychlosti.

Njn...
Ved som to len tak nadskrtol.
Ak by to bolo technicky realne, a ak sa nerataju naklady na vyvoj
(hahaha), ultrazvuk je odhadom lacnejsi nez GPS...

> Ja stale vidim efektivnejsi spojeni s "tachometrem".

Mno, mozno ani nie. Pre produkt, co ma byt predavany ako aftermarket je
ta nekonecna rozmanitost signalizacie v aute zabijak.

> Pripadna chyba jde
> korigovat.

Hmmmmm? Merak ojazdenost pneu? Sklz (ak vobec je vyznamny, to neviem)?
Tlak?

> A muzu Vam rici, ze v nemecku jezdim o poznani pomaleji,
> tak jako ostatni a problemy s rychlosti nemam. Za pet let mi zmerili
> jen jednou na 60 na sjezdu z dalnice.
> On se clovek prizpusobi okoli. A to jezdi slusne.

To mozno mate pravdu, skuste sa vsak na to pozriet ako na technicky
problem a odhliadnite od jeho vyznamu. Napokon, aj MK je ochotny si to
VYSKUSAT (aj ked verim, ze to nakoniec vyhodi von oknom). Len tak, pre
pocit.

> Mnohem efektivnejsi pri vyssich nakladech vidim si udelat cernou skrinku,
> ktera by ukladala za cca. 1s stav silnice pred autem. A na povel, nebo
> spusteni airbagu zaznam za 5 - 10min. ulozit ( to je relativne malo
> pameti).

Zda sa mi 1fps trocha malo, najma pre kriticke situacie - a naopak,
5-10min je vela, vacsinou sa to snad vsetko zomelie za niekolko desiatok
sekund (do 1 min). Ale to je vlastne nepodstatne.
A musi sa zabezpecit, aby ta kamera stale videla (nebola zaprasena). A
este by ste mozno potrebovali viac kamier - ale ani to nie je az take
podstatne.
Podstatne je to iste, co ste sa spytali aj Vy: kolko sa toho preda?

Ale inak, mne sa to ako napad paci. Ideme do toho? :-)))

Mimochodom, mozno by z kamery tiez sla hadat rychlost (princip optickej
mysi), samozrejme pre pipak... :-)))