Rozfázování sklokeramického sporáku

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Srpen 1 21:21:07 CEST 2006

> Chci si koupit do panelového bytu sklokeramický sporák, ale vsechny jsou
> na napetí 3x400V, pricemz v byte je jenom 1 fáze 16A, otázka zní, jestli
> lze pouzít jednu fázi a rozfázovat ji na sporáku - jestli to sporáku
> nevadí, nehodlám pouzívat vsechny plotýnky soucasne, takze do tech 16A
> bych se mel vejít. Je nejaký postup jak se tato situace v paneláku řeší?
> Vím že lidi v panelácích sklokeramické sporáky mají.

Vetsina podstatneho tu uz sice byla recena ale protoze mam navod naseho
sporaku (sklokeramika s horkovzdusnou troubou, Gorenje, cca 6let) po
ruce tak jsem naskenoval jak varianty zapojeni tak i tabulku parametru.
Toto nejspise najdete v navodu ke kazdemu sporaku takze si jej vyzadejte
k nahlednuti pred nakupem. Z obrazku je patrne, ze vyrobce povoluje vice
variant. Z tabulky je patrne, ze vsechna telesa jsou na 230V, mate tu
pro predstavu jake prikony maji jednotliva telesa a take celkovy prikon
a ten si celkem snadno prepoctete na proud a pokud pouzijete 1f privod
vyjde Vam, ze se do 16A nevejdete. Ja sam mam tento sporak pripojen 3f a
jisten 16A a nemam problem.

Rozhodne se nespolehejte na to, ze nebudete pouzivat vse najednou.
Typicky pripad je priprava obeda kdy se neco pece v troube, priloha se
dale na jedne plotne, polevka na druhe a kdyz k tomu pridate jeste neco
na treti plotnu jste uz pres 3.6kW tedy vice jak 16A. Dalsi pohromou je
tchyne, vim o cem mluvim, sice to nikdy neskoncilo pozarem ani vyrazenym
jisticem ale obsadila snad vsechny plotny, troubu i dalsi spotrebice v
kuchyni a samozrejme spotrebovala hromadu nadobi (to si taky umyla).

> Karel

Pavel