RE: Pípátko na rychlost...
APa
navrhpcb@centrum.cz
Úterý Srpen 1 18:30:09 CEST 2006
> Koukám, že všechny způsoby měření mají svoje "ALE".
>
> 1) náhon tachometru/impulsy u novějších aut --> chyba vlivem
> různého průměru pneumatik
>
> 2) GPS --> nefunguje v tunelu
>
> 3) rychloměr z MIGu --> chyba vlivem větru
>
> Pokud by se použil princip z cyklotachometru --> malý magnet
> na disk kola nebo hřídel (menší odstředivá síla) a jazýčkový
> kontakt, mohlo by to měřit poměrně přesně a dalo by se to i
> průběžně kalibrovat podle toho jak by se sjížděly pneumatiky
> (zadal by se nový obvod kola).
> Akorát instalace je stejně složitá (nebo složitější) jako
> pověsit se na tachometr v palubce.
Tohle resi opravdova navigace (ta, co je v aute, ne elektronicka mapa v
pda):
1) gps
2) otacky kol z abs
3) gyroskop
To vse dohromady dava pomerne lepsi udaje. Je jasne ze ty otacky kol se
skrze tu gps vzdy zkalibruji ku aktualnimu obvodu a gyroskop to resi v
tunelu pri zataceni napriklad. Tohle maji standardne i ty 9 let stare
navigace v autech VW.
Ty dodatecne montovane auto navigace berou signal z tachometru, tam jsou
pulzy a ona si je zkalibruje podle GPS.
Další informace o konferenci Hw-list