RE: Pípátko na rychlost...

APa navrhpcb@centrum.cz
Úterý Srpen 1 18:30:09 CEST 2006


> Koukám, že všechny způsoby měření mají svoje "ALE".
> 
> 1) náhon tachometru/impulsy u novějších aut --> chyba vlivem 
> různého průměru pneumatik
> 
> 2) GPS --> nefunguje v tunelu
> 
> 3) rychloměr z MIGu --> chyba vlivem větru
> 
> Pokud by se použil princip z cyklotachometru --> malý magnet 
> na disk kola nebo hřídel (menší odstředivá síla) a jazýčkový 
> kontakt, mohlo by to měřit poměrně přesně a dalo by se to i 
> průběžně kalibrovat podle toho jak by se sjížděly pneumatiky 
> (zadal by se nový obvod kola).
> Akorát instalace je stejně složitá (nebo složitější) jako 
> pověsit se na tachometr v palubce.

Tohle resi opravdova navigace (ta, co je v aute, ne elektronicka mapa v
pda):

1) gps
2) otacky kol z abs
3) gyroskop

To vse dohromady dava pomerne lepsi udaje. Je jasne ze ty otacky kol se
skrze tu gps vzdy zkalibruji ku aktualnimu obvodu a gyroskop to resi v
tunelu pri zataceni napriklad. Tohle maji standardne i ty 9 let stare
navigace v autech VW. 

Ty dodatecne montovane auto navigace berou signal z tachometru, tam jsou
pulzy a ona si je zkalibruje podle GPS.




Další informace o konferenci Hw-list