Handsfree

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Pátek Duben 28 17:25:29 CEST 2006

Take si myslim, ze to konstrukteri u takovehoto vyrobku maji prokoumane.
Ono je nekdy zajimave si s takovymi zvuky a pripadnym nastavenim pohrat.
Kdysi jsem delal pro army elektronicky klic na morse. Cele tehdy na CMOS jeste z ruska a z NDR.
Jako repro jsem tehdy pouzil dynamickou mikrofonni vlozku z jedne ceske nahlavni mikrofonní soupravy. Melo to pekny zvuk a maly odber.
Po nejakych tech pokusech mi vyslo jako nejlepsi reseni smerovat zvuk z "repro" ze spodu krabicky proti desce stolu.
Stul se stal vlastne rezonatorem a mohl jsem jit s odberem opet dolu. Cele to melo odber cca 1.5 az do 2 mAh pri maximalni hlasitosti.
4.5 V baterie tam spise drive shnila nez se vybila.
J. Polivka

  Milimetr dira je asi v poradku. Dira spolecne s objemem pod ni tvori Helmholtzuv (nebo jak se to pise) rezonator a optimalne by mel u telefonu rezonovat na 3,5 - 4 KHz. Pod rezonanci prenasi prakticky bez utlumu a nad ni pada snad 40 dB /dekadu. Zvetsenim diry si rozsirite pasmo, takze uslysite i veci ktere se mely filtrovat :-) a budete tam mit mene vysek - prijdete o to rezonancni prevyseni :-) Jen si hrajte a pak se pochlubte s vysledkem.

  Andel
    ----- Original Message -----
    From: Ivan
    To: hw-list@list.hw.cz
    Sent: Friday, April 28, 2006 3:31 PM
    Subject: Handsfree

    Zdravim konferenciu,
    nevie tu nahodou niekto, ako rozobrat sluchadlo handsfree bluetooth NOKIA HS-4W ? Potrebujem v nom zvacsit dierku zvukovodu...ma len 1 mm a priserne slabo pocut aj pri plnej hlasitosti. Na sluchadku vidno len tenku spojovaciu /deliacu/ drazku vedenu cez "zrkadlovy" stred vylisku. Skusal som to aj s citom oddelit orazavcim nozikom, no nepodarilo sa....ani naznak dobrovolneho rozdelenia. Je to snad "natvrdo" zlpene ?
    Dakujem
    Ivan