AS5040 - IO pro mereni otacek BLDC

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Duben 28 11:16:48 CEST 2006

No ja se obavam, ze merit polohu natoceni hridele takto presne jak
pozadujete je absolutni luxus pro neco takoveho jako je BLDC vreteno -
urcene pro triskove obrabeni. Chapal bych to treba pri ovladani
elektronickeho sroubovaku apod. Jen vyhodnoceni vzorku (333*1024) je
pomerne narocne a to nemluvim o tom je nejak realne vyuzit pro rizeni,
ale treba mate nejakou fintu jak to udelat rychle. Takze se zmyslete
jake mate moznosti rizeni toho motoru a zda pro Vas ma rozhodujici
vyznam vedet kde je rotor na 0.3st.

I v tomto DS pisou, ze pro rizeni je urcen analogovy rezim s fazove
posunutymi vystupy - tedy neco podobneho jako se bezne pouziva u BLDC
motorku (treba cdromky atd.), kde je vetsinou ale vse integrovano do
jednoho pozdra a pripojeny jsou jen analogove hall sondy.

Osobne jsem zatim rozhodnut udelat rizeni se tremi sondami Hall s
log.vystupy a clonou ve ktere bude vsazen jeden magnet. Je mozne ze pro
zjemneni chodu tech hall sond osadim dvojnasobny pocet, ale zatim jsem o
tom moc nespekuloval zda to ma nejaky smysl u trifazoveho BLDC.

Je treba si uvedomit, ze zvlaste ve vysokych otackach je setrvacnost
rotoru takova, ze kolisani v ramci jedne otacky je minimalni. Takze jde
jen o to zajistit rozbeh a rizeny dobeh.

RadekCX