Linearni stabilizator, zaklady?

juraj michalek michalek@toolsquare.com
Čtvrtek Duben 27 09:41:53 CEST 2006

To som pisal uz vcera....

S pozdravom Juraj Michálek
www.toolsquare.com
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Hudecek
  To: HW-news
  Sent: Thursday, April 27, 2006 9:38 AM
  Subject: Re: Linearni stabilizator, zaklady?

  Tak to jsem trochu zazmatkoval - U+ nutno spojit s GND a Rx s +12V

  PH
    From: Pavel Hudecek
    OZ3 2x zesiluje řídící napětí
    OZ1 je v rozdílovém zesilovači. Rozdíl U+ - U- zmenšuje a převádí na výstup - GND
    OZ2 se snaží o to, aby na výstupu OZ1 a OZ3 bylo stejné napětí
    Pokud je RX zapojen na U+, obvod s Q1 převádí výstup OZ2 ze vztahu vůči GND na vztah vůči výstupu (tedy emitoru Q2)

    Kdyby R? byl 20k, OZ1 by "zesiloval" 0,1x, jak to bude s 10k vyžaduje více myšlení, než jsem teď po probuzení ochoten podstoupit:-)

    From: P C
      priznam se, jsem v elektronice zacatecnik a tak se sanazim prijit na to jak veci pracuji "studiem" ruznych schemat.
      Narazil jsme na schema linearniho stabilizatoru z nejakeho regulovatelneho zdoje a nejak mi neni jasne jak to vlastne funguje.
      Schema je v priloze,

      Predevsim mi neni jasne:

        1.. Na jaky potencial se musi pripojit odpor RX v obvodu emitoru Q1
        2.. Funkce tranzisotru Q1 PNP,
      Nicmen mi unika i sama podstata toho jak to cele funguje,  dale pak  jak je to s potencialama a zemema (jak to, ze OZ napajene z jineho zdroje ridi MOSFET , ktery je vuci nim v plovoucim zdroji (se temnivam ja :-) ).

  http://www.eset.sk