OT: "synchronizace" zvuku a obrazu.

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Sobota Duben 22 19:50:58 CEST 2006

Duron 750 je docela pomaly na zachytavani v PALu. Rozjizdeni obrazu
oproti zvuku je vetsinou zpusobeno pretizenim CPU pri grabovani.
Zkuste jiny kodek, treba nejaky rychly MJPEG (Morgan?). Zaplaty do
Windows je snad samozrejmost, stejne jako nejnovejsi verze programu a
kodeku resp. tech, ktere nemaji nejake problemy - viz diskuze treba na
www.tvfreak.cz. Zkontrolujte framerate grabnuteho klipu, pokud je
opravdu 25fps a ne neco jineho. Nektere programy maji moznost pri
vypadku snimku chybejici snimek doplnit (resp. drzi framerate porad na
25), pak to samozrejme trosku cuka (pri vypadku snimku, ale nerozjizdi
se zvuk)... Na tak pomalem CPU jako je Duron 750 bych zkusil Morgan
MJPEG kodek, ten je docela rychly, za to vsak narocny na misto na
disku (hodina cca 5GB a vice). Pak se to da samozrejme zkomprimovat
treba do Divx. Rohodne bych negraboval primo do formatu, ktery chcete
vypalit na CD (DVD), protoze takove kodeky komprimuji film v offline
treba 3x dele nez je delka samotneho filmu (u Duronu 750 treba i 5x) a
kvalita pri online a pri offline (pouziti nejakeho 'mezikodeku' pro
zachytavani a pote definitivni prekodovani do ciloveho kodeku)
kodovani je nesrovnatelna.

PS: Pokud mate v dosahu DVB-T, koupil bych kartu pro tento format a
mate po starostech. Odpadava spousta problemu, treba ona synchronizace
audio-video, pri 'zachytavani' (pokud se to tak da rici, protoze se
pouze kopiruje mirne upraveny vysilany stream na disk - mpeg2) se
nezatezuje CPU (nebo jenom minimalne), nemusite experimentovat s
kodekama. Proste ohledne grabovani sama pozitiva, i kvalita obrazu je
lepsi, nez grabovat z analogu (sum, 'sum' kodeku...). Nehlede na to,
ze kdyz uz mate mpeg2 na disku, tak ho za par minut ho promenite v
DVD-Video...