Flash pameti.

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Duben 21 11:22:18 CEST 2006

Martin Hanek wrote:
> Ovsem od weka jsem to pochopil tak, ze musim mazat cely sektor 64kB
> najednou, ovsem zapsat muzu jen cast, napr. 200B a priste muzu zapsat
> opet treba 200B, ale mazat uz cely sektor nemusim, je smazany od posledne.

Mno mozno som sa nevyjadril celkom presne, ale takto nejako to je.

Treba si vzdy zvazit, na co sa bude ta flashka pouzivat.

Keby sa malo napriklad postupne logovat po malych mnozstvach dat
(trebars po 32B), tak je lepsia ta AMD/Spansion-ovska, lebo sa vymaze
blok (64k) a moze sa postupne dopalovat az kym sa blok nenaplni a
nasledne nevymaze, znamena to 1 cyklus. Naopak, u Atmelu pri
"dopalovani" si jednak treba odlozit stary obsah, co sa nema zmenit, a
druhak kazdy zapis do bloku znamena jeden cyklus, takze pre toto
pouzitie sa ta atmelovska flashka rychlejsie osucha. Samozrejme si treba
pozriet aj casy programovania a mazania atd.

Milan wrote:
 > Do AT29C040A musis zapisat cely sektor, cas medzi zapismi < 150us.
 > Byty co
 > nezapises budu nastavene na 0xFF, nema solo operaciu na mazanie.

To mozno naozaj takto funguje, ale datasheet pise, ze nezapisane byty
maju nedefinovanu hodnotu, takze by som sa na to celkom nespoliehal.

wek