Generování zpoždění u AVR

Zdeněk lada zdenek023@seznam.cz
Čtvrtek Duben 20 15:58:37 CEST 2006

Dobrý den,

Mám takový problém a nevím jak z něj.
V CodeVisionAVR C mám takovýto kód pro mikroprocesor ATtiny26L:

#include <tiny26.h>
#define xtal 7372800
#include <Delay.h>
void main(void)
{
DDRA.7=1;
while(1)
{
delay_ms(2000);
PORTA.7=1;
delay_ms(2000);
PORTA.7=0;
};
}

Frekvence krystalu je 7,3728 MHz. programuji SPI programátorem na LPT.
Problém je ten že zpoždění neodpovídá realitě, doba čekání je vyšší než
2s. Program bliká diodou na portu A pinu 7. zajímalo by mě jak funkce delay funguje
jestli generuje instrukce NOP podle frekvence oscilátoru nebo používá jeden z čítačů. Potřebuji
to proto že budu potom ještě používat PMW výstup. Asi to bude nějaká
prkotina že jsem něco zapomněl nastavit, díky za každou radu. Zkoušel jsem i pro krystal 2MHz.

Zdeněk