OT: mini ITX zakladni desky od VIA

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Středa Duben 19 12:48:45 CEST 2006

On Tue, Apr 18, 2006 at 04:45:45PM +0200, Michal Grunt wrote:
> Je mi jasny, ze to zdaleka nebude dosahovat vykonu P4, ale k cemu mi
> bude vykon P4 (vajicka na tom smazit nebudu :) ), kdyz to stejne bude
> jenom prehravat mp3 (ktery zvladla i 486/133), pripadne obycejne divx
> (ne HD). O satelitni karte ani nemluve, ta ma v sobe HW mpeg2 dekoder.
> Analogova snad take jede samostatne (overlay) podporovana grafickou kartou.

Ale jo, asi zalezi co od toho clovek chce. Pokud to bude ciste na tu
muziku a na nejake MPEG2, tak to jiste bude stacit. Nakonec podle toho
co uvadeji ve specifikacich u VIA je to urceno prave do settopboxu.

> Vecer kdyz je klid je slyset opravdu vsechno... pres den se to nemusi
> projevit, ale v noci je to na prekazku. Mam doma take relativne
> odhlucnene PC (12cm ATX, 12cm ventilator na vystupu - zpomaleny, chladic
> na CPU od Arctic Cooling, tichy disk), ale kdyz se to vsechno secte tak
> to kraval proste v noci dela... nehlede na spotrebu kdyz to 'nic nedela'
> (za mesic je to slusnych par stovek, ne-li tisicovka).

Hmm, nejake vetsi pruzkumy odberu jsem nedelal - kolik si vezme ATX zdroj
ve standby, kolik naprazdno apod. Je jasny, ze vsechno pasivne chlazeny
bude se spotrebou nekde jinde.

> Ja to budu mit pripojeny na LCD monitoru, takze mi to tezkosti delat
> nebude. Naperu na PC playlist a je to (to malo co posloucham mam stejne
> na CD original a prehravam to uplne nekde jinde a ne v PC mechanice nebo
> dokonce mp3).

Ok.

> Zdroj se da pouzit jakykoliv 12V, treba starsi z notebooku (to je prave
> ta vyhoda mini itx) a spotreba cca 50W. Nemusi se kupovat nic

Aha, tak tohle nastudovane nemam. Tedy pro napajeni postaci 12V zdroj?

Ted jsem nahlidnul do specifikace Mini-ITX a je tam +3V a +5V

Volt. Min Max Peak...
5V_SB 0.1A 1.5A 2.0A ±5% 150mV 6.5V
+3V 0.1A 1.0A 1.5A ±5% 100mV 3.8V
+5V 0.1A 6.0A 7.0A ±5% 100mV 6.5V
+12V 0.1A 0.5A 0.8A ±8% 200mV 15.6V
Total Power: Max 47W, Peak 60W

Jak jste to myslel s tim zdrojem od notebooka? To jste jako myslel
vnejsi zdroj a pak vykuchnout nejakou zdrojovou cast primo z notebooka??

> [...]
> rozsiritelnost u systemu na prehravani videa a mp3... vetsina se dela
> beztak sw a dva PCI sloty zajistit zbytek (lepsi prislusenstvi ma na
> sobe stejne integrovane HW dekodovani, jenom levny smejdy spolehaji na
> hlavni CPU) - tedy vyjimaje divx. Co se tyka vysilani HDTV nebo neceho
> co potrebuje vykon, to je otazka budoucnosti (u nas) a vice jak 5-10
> let, takze na co byt pripraven a cpat do toho penize, abych to za 2 az 4
> roky mohl o neco malo rozsirit (kdyz se vetsinou stejne zaklad PC meni
> cely - jak to tak byva - s deskou je nutno menit pamet, chladic, cpu...).

No, je fakt ze na HDTV nestaci asi i nejaka PC dneska. V zasade by ale
potom stacilo vymenit desku s CPU za vykonnejsi. Ale je fakt, ze by se
mozna musel zvetsit i HDD a satelitni karta by asi taky musela byt nova.

Na rootu psali neco tady (zajimava muze byt ta diskuze dole):
http://www.root.cz/zpravicky/procesory-via-eden/

Lze se proklikat napriklad semhle, kde se pise o xine playeru
vyuzivajici tu akceleraci MPEG2/4 na deskach VIA:
http://linuxdevices.com/news/NS7685502818.html

Takze si myslim, ze stihat to prehravat MPEG2/MPEG4 v PALovem rozliseni
720x576 by to snad melo.

Na linuxdevices.com je toho o techhle deskach docela dost, budu si
muset nekdy vyhradit cas a nasosat tam nejake informace.

Posilam to cc do hw-news, preci jenom by k tomu mozna nekdo mel co rici
a zase az tak off topic mi to neprijde.
--
Zito

Daląí informace o konferenci Hw-list