Zahada okolo 4051

Milan milger@pobox.sk
Středa Duben 19 07:13:15 CEST 2006

Mal som kusy, ktore sa nie tak uplne chovali podla katalogu. Napajanie bolo
+5V, prepinany signal do +5.1V. Ako nahle bol signal>Vcc co i len o 50mV,
stupla spotreba obvodu na cca 100mA a robilo to "psie kusy". Hoci podla
katalogu som mohol dosiahnut prebudenie az 0.5V. Vdaka tejto anomalii som
musel pracne zhanat 6V stabilizatory !?!

Milan
----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 18, 2006 7:39 PM
Subject: Re: Zahada okolo 4051

Ma ten brouk napajeni ??
Ja jsem pouzil 4051 asi v 50 konstrukcich a vsude se chova podle katalogu.
Danhard
*******

Samozrejme jsem nejprve hledal chybu v programu, ale protoze jsem puntickar,
dal jsem si tu praci a postavil indikaci adresy a na vystup multiplexeru dal
merak, takze presne vidim, pri jake adrese se tam objevi jake napeti. Funkce
obvodu je jasna z pravdivostni tabulky:

INPUTS CHANNEL ON
E A2A1A0
L L L L Y0-Z
L L L H Y1-Z
L L H L Y2-Z
L L H H Y3-Z
L H L L Y4-Z
L H L H Y5-Z
L H H L Y6-Z
L H H H Y7-Z
H X X X none

Bohuzel to neodpovida, vstup Y7 se pripoji pri adrese LLL, vstup Y0 pri LLH
atd. Zkratka to clovek bude muset prijmout jako fakt.
Petr