Zahada okolo 4051

Petr karlovarak@tiscali.cz
Úterý Duben 18 17:51:44 CEST 2006

Zdravim vsechny,
objevila se mi dnes tato zahada, o ktere nevim, co si myslet. Pomoci Atmelu
89C2051 ovladam adresove bity A, B, C multiplexeru 74HC4051, signaly jsou
jeste posileny pull-up rezistory 10k vuci +5V, vyvody Inhibit, Vee a Vss
jsou natvrdo na zemi. Ke zmene adresy dochazi po 1,5sec. Porad jsem nemohl
prijit na to, proc se mi vzdy po vyslani adresy pripoji jiny vstup
multiplexeru, nez by odpovidal adrese. S hruzou jsem zjistil, ze cisla
vstupu jsou o jednu pozici posunuta vuci udaji z datasheetu - napr. adrese 0
odpovida vstup na vyvodu 4 a ne 13, jak by mel, adrese 1 vstup na vyvodu
13 a ne 14 atd. atd. Abych vyloucil treba vadnou serii mych obvodu Philips
74HC4051, zkusil jsem jeste V4051D z produkce byvale NDR a chova se uplne
stejne!!!
Muzete mi, prosim, sdelit sve nazory, zda se to uz take nekomu stalo. Nevim
uz, zda jsem se nezblaznil :-) Nahledl jsem do datasheetu Philips, ST,
National a Fairchild a vsichni uvadeji stejne zapojeni, ktere ale neodpovida
memu zjisteni. Nemuzete nekdo jeste nejakou 4051 nebo HC4051 otestovat?
Diky, Petr.