vrtani do skla

stanfred 7009@seznam.cz
Pondělí Duben 17 18:12:49 CEST 2006

Zdravim,

nevim, jak diry 1mm, ale u 4mm der (ktere obcas delam) je treba je delat z
obou stran skla, jinak se sklo na konci vrtani vylomi ("muslicka").
Co se tyce sklenaru, tak u nich to take neni vzdy stoprocentni (zase se to
da reklamovat).

Stanislav Svoboda

----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, April 17, 2006 3:24 PM
Subject: RE: vrtani do skla

> Potreboval bych vrtat cca 1mm diry do skla, bohuzel vubec
> nevim jak se to
> dela, neumite mi nekdo poradit?
> Sice jsem to kdysi davno videl, ale nic si z ty technologie nepamatuju
> Diky
> Jakub Ladman

Pisete diry v mnoznem cisle, takze je otazka, kolik jich bude. Pokud nejake
jednotkove mnozstvi, pak bych vzal obycejny hrebik potrebneho prumeru,
ubrousil mu spicku do roviny a vypiloval do ni jehlovym pilnickem krizem dve
drazky (pri prumeru 1mm do hloubky tak max 0,5mm) To bych upnul do vrtacky s
moznosti regulace otacek, a tu bych dal do stojanu. Na sklo se kapatkem
kapne
kapka vody a prida se na spicku noze karborundoveho nebo korundoveho brusiva
rekneme hrubosti 16 nebo 10 (velikost zrn v mikrometrech). Pak se zacne pri
pomalych otackach brousit. Neustale se pritom musi kontrolovat vlhkost
brusiva a kdyz silny zvuk, ktery to zpocatku bude vydavat ztichne, je to
znameni, ze zrnka brusiva se jiz nadrtila a je treba diru vymyt a brusivo
vymenit. Obcas taky kouknete na stav hrebiku, zda jsou jeste drazky
viditelne.

Rekl bych odhadem, ze do bezne okenní tabulky by se takto dala vyvrtat 1mm
dirka za ctvrt az maximalne pul hodinky.

Jakub Serych