VHDL dotaz

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Duben 15 19:59:43 CEST 2006

nie som expert na prekladanie VHDL ale jedna z hlavnych veci ktore sa
nas snazili naucit na kurze VHDL bolo pouzivanie standardnych sablon pre
standardne funkcie. Prekladac v kode hlada tieto "patterns" a podla toho
vie optimalizovat.
Prednedavnom som robil male CPLD, viacmenej len 3 osem bitovove latche a
jednoduchy adresny dekoder. Nieco som nakodoval a Synplify to prelozil
do asi 300 hradiel co bol absolutny nonsens. Logicky to fungovalo
spravne. Potom som sa s tym trochu pohral, pozrel si nejake priklady ako
sa koduju latche a prelozilo sa to do 24 klopnych obvodov a asi 5
hradiel pre adresovy dekoder. Jednoduchsie sa to urobit naozaj nedalo.
Takze minimalne moj osobny zaver je ten, ze pouzivat standardne sablony
vyrazne pomoze spravnemu prekladu kodu na spravny hardware. Ano, da sa
napisat vsetko do jedneho riadku ako su zvyknuti niektori programatori v
C, ale toto obycajne vedie sice k funkcnemu ale maximalne neoptimalnemu
prekladu.
Nepotrebujem si nic dokazovat ze viem napisat adresny dekoder na jeden
riadok a pouzijem pri tom len 23 pismen. Rad ho napisem na 8, ale
prekladac presne pochopi co som chcel povedat :-)
b.