OT: Když je ten pátek, ale fakt nevím zda to je k smíchu nebo k pláči

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Sobota Duben 15 12:07:03 CEST 2006

Zrovna asi před měsícem jsem také řešil internet od Telecomu. Moje názory jsou myslím jasné z emailu, který jsem posílal 13. března

do Telecomu.

Jsem velice rozčarován jednáním Telecomu. Začátkem ledna (nebo dokonce v prosinci) Jsem na stránkách moje konto měl nabídku na

přechod ze současného tarifu Internet Expres Optimal na Internet Expres Sprint. Hned jsem tedy na těchto stránkách o změnu požádal.

Nic se nezměnilo a po delší době jsem 25.1.2006 dostal automaticky generovaný Mail s upozorněním, že budu převeden na nový tarif.

Dodnes se ale stále nic neděje. Mě v nabídce zaujala možnost bezplatného připojení na vaše WiFi hotspoty, které sice v mém bydlišti

(K. Vary) nejsou, ale hodilo by se mně připojení při cestách do Prahy. Včera jsem se dozvěděl od kolegy, že on požádal o změnu z

nejlevnějšího tarifu na dražší a hned to funguje. Takže v současné době má rychlost dvakrát vyšší než já a platí o 200 Kč bez daně méně.

Dnes jsem tedy zatelefonoval na Call centrum. To tedy byl zážitek. Po nuceném vyslechnutí nabídek jsem se konečně "domačkal" na

správnou linku. Tam jsem byl neustále upozorňován na to, abych nezavěšoval. Po nekonečném čekání se spojení přerušilo s oznámením,

že mám zavolat později. Vše jsem si zopakoval a po dalším dlouhém čekání jsem konečně uslyšel živého člověka. Po složitém vysvětlování

 a několikerém čekání než se slečna někde informuje, jsem se dozvěděl, že by moje žádaná změna neměla být problém a měla být uskutečněna

 do pěti dnů. Já už čekám asi dva měsíce. Nakonec mně poradila, abych zavolal jinam. Po zavěšení telefonu, jsem zjistil, že číslo, které mně

nadiktovala, je stejné, jako to, na které jsem volal a mluvil s ní. Zopakoval jsem si předchozí postup s tím rozdílem, že každé nekonečné

čekání končilo automatickým zavěšením s radou, abych zatelefonoval později. Po zhruba hodině a půl jsem "vytočený na maximum" s telefonem

praštil a píšu. Skutečně se už nedivím lidem, že pevné linky ruší. Já jsem dosud byl jejich přívržencem, i když nižší cena už není tak zajímavá,

protože většinou je člověk nucen stejně telefonovat na mobilní čísla a to je cena srovnatelná s voláním z mobilu nebo ještě vyšší. V dnešní době

mně už i bezdrátový internet nabízí mnoho firem a většinou za nižší cenu s podobnou kvalitou. Dokonce většinou bez omezení dat a bez agregace.

Už mě skutečně v odchodu od vaší firmy brání hlavně lenost něco měnit a slibovaná rychlost (i když jsem zvědavý na skutečně dosahovanou) a

již zmiňovanou možnost připojení na WiFi hotspoty. Dodnes jsem svým zákazníkům (pracuji jako OSVČ v oboru IT) vaše služby doporučoval.

To už po zkušenostech (a nejenom těch dnešních) s klidným svědomím nemohu.

Na email mně sice téměř okamžitě přišla odpověď, ale bohužel automatická s ujištěním, že mě budou co nejdříve kontaktovat. Po týdnu čekání

jsem opět zkoušel telefon. Stále stejný výsledek. Po vyslechnutí reklam a po vymačkání posloupnosti čísel ( Kterou jsem si po čase už pamatoval,

ale bohužel nejde vymačkat hned, ale až po reklamách a dokonce každé číslo až po dané otázce.) jsem si dal asi deset minut hudby s

ujišťováním, že nemám zavěšovat. Potom jsem dostal dobrou radu abych zavolal později a automat zavěsil. To jsem si zopakoval vždy tolikrát,

kolikrát jsem to nervově vydržel. Nakonec jsem se tento týden vypravil do Telecomu. Tam jsem se dozvěděl, že už jsem týden přepojen na

novou službu. Sice ne se slibovanou trojnásobnou rychlostí, ale jen dvojnásobnou, ale po tom všem jsem rád, že nemusím řešit přechod k jinému

poskytovateli. Telecom by si to sice zasloužil, ale moje lenost a strach z řešení nových problémů zvítězily. Stále si také myslím, že tam, kam vede

drát, je nesmysl zavádět bezdrátové spojení.