FW: [OT] Dopructe repto 2.1 k PC.

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Duben 14 11:09:12 CEST 2006

Dobre, ubral jsem pul wattu:

Napajeni 12V, vzorec je stary desitky let pro hudebni vykon RMS (v nejakem
datsheetu jsem potkal i jeho odvozeni). Pocita is ubytky na konc.
Tranzistorech. Takze pro 4 ohm repro:

(12-1,4)^2 / 8.4 = 3,5W

> Pro Redstar bedny 1800W PMPO udavaj 25W RMS, pro 700W PMPO udavaj 15W

Jeste nepouzivaji advanced technology, takze nevi ze repraky maji impedanci
zavislou taky na prechodovych dejich. Anebo jim 10000W bylo podezrele uz
moc.

> RMS.  Predpokladam ze RMS=sinus.

RMS se uz dnes neudava pri sinusovem signalu, ale pri sumovem (ten sum je
nekde i definovany s impulsnimi spickami - nekde jsem kdysi ho potkal jako
merici signal). Ten ma pak vyssi RMS nez sinusovy, ale zavisi uz hodne na
zdroji, z Pb aku by byl naopak sinusovy vyssi - za cenu brzkeho odvareni
koncaku.

Jeste jedna vec - dost casto se u aktivnich bedynek ruzne vyhodne zamenuji
udaje zesilovace a repraku samotnych (treba kmitoctova charakteristika).
PMPO vykon, ktery reprak snese se taky udava nekdy udava. Kdysi davno (12
let) jsem se o tom bavil s jednou taiwanskou firmou. Ten vykon se udava, kdy
jeste neshori civka (impuls 1 ms). Nekdy ale je tento vykon mensi nez vhodne
zvoleny PMPO zesilovace, zvlast u pidibedynek.

Proste je to marketing, reKLAMa - slysite tam ten KLAM? Oni ale nelzou, jen
rikaji tu cast pravdy, ktera se lepe vypada v reklamnich materialech, jinak
by to bylo klamani zakaznika a to se prece nesmi! Polopravda je horsi nez
lez!

Jak vam rikam - to co si udelate, nikde nekoupite protoze si to udelate
POCTIVE.

JL.