Usporky (Was: Osram nebo Philips)

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Duben 13 10:21:44 CEST 2006

Koukal jsem se na odraz ruznych usporek a poulicnich lamp v CD jako
spektroskopu. Je docela zajimave, jak se lisi poctem spektralnich car, ktere
jsou docela uzke. U Philipse jich bylo vic, zejmena v zelenomode oblasti nez
u nejakeho noname.
Jako "spektroskop" docela pekne funguje takove to prokladove CD, ktere je
pruhledne, ma vsak naznaceny "stopy". Kdyz se jeho stred znepruhledni, treba
lepici paskou a clovek hledi skrz toto CD na svetelny zdroj, nejlepe proti
tmavemu pozadi, jsou videt spektralni cary docela ostre.

Jan Matejka