OT MOV -> GIF

Martin Zaruba swz@volny.cz
Pondělí Duben 10 16:58:48 CEST 2006

Ano, je to tak. Opravdu prevest zaznam z kamery (jakekoli) na gif je
nerealne. Doporucuji z mov po sestrihani udelat mpeg1, vznikne prijatelne
maly soubor (tedy nekolik MB az desitek MB podle delky) a ten umi
internetovy prohlizec prehrat bez nutnosti instalace cehokoli. Zabyvam se
(sice amatersky, ale prece) strihem videa a mam s tim docela zkusenost.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, April 10, 2006 4:53 PM
Subject: Re: OT MOV -> GIF

Zrovna mě nenapadá jaký program by to dokázal, ale asi z toho vzniknou
příšernosti. Každá ta komprese je úplně jiná.  Předpokládám že MOV je něco
dost podobného jako MPEG, tedy plných 24 bitů barev a komprese zhoršuje
hrany jako u JPG. GIF má jen naopak jen 256 barev (max., může být i míň) a s
hranama nic nedělá. Komprese GIF spočívá v tom, že se zadefinuje že tato
část plochy má tento odstín. Při převodu JPG - GIF se ty odstíny "nějak"
zaokrouhlí a původně jednobarevná plocha je puntíkovaná. Pokud se dělá
animace GIF a mají se šetřit data, používají se dvě metody. Buď se část
obrázku (krajina) nechá stejná a překrývají se přes ni pohybliví pajduláci
(nemají plný rozměr obrazu) nebo jsou do plného rozměru doplnění průhlednou
barvou. V obou případech nevím, jak by tohle dokázel rozlišit a určit nějaký
program.
Anděl