FATka na USB flashdisku

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Neděle Duben 9 14:15:20 CEST 2006

>Ale, ale... to tezko "se rozhoduje", nic "se" nerozhoduje, rozhoduje
>vzdy uzivatel na zaklade technickych moznosti daneho zarizeni, daneho
>operacniho systemu a samozrejme moznosti souboroveho systemu.

vynatek:

There is considerable confusion over exactly how this works, which leads
to many “off by 1”, “off by 2”, “off by 10”, and “massively off” errors.
It is really quite simple how this works. The FAT type—one of FAT12,
FAT16, or FAT32—is determined by the count of clusters on the volume and
/nothing /else.

a jeste:

    If(CountofClusters < 4085) {

    /* Volume is FAT12 */

    } else if(CountofClusters < 65525) {

    /* Volume is FAT16 */

    } else {

    /* Volume is FAT32 */

    }

za predpokladu ze rozumim spravne znamena: pri formatovani pod win
uzivatel nerozhoduje. muzete pouzit force format jinym programem popr.
operacnim systemem, ale to neznamena ze pod windows se ten disk spravne
objevi. zkuste si naformatovat disketu na fat32 - technicky to mozne
samozrejme je, uzivatelsky samozrejme take, v moznosti operacniho a
souboroveho systemu to take je - a pak ji predhodit winxp. nebo si
zkuste naformatovat 4GB microdrive s pomoci FAT16. win automaticky
pouzije FAT32 format protoze ve FAT16 je polovina disku neadresovatelna
- uzivatel muze rozhodnout, muze naformatovat na FAT16 nicmene je to
ponekud nevhodne (pokud mu nevadi ze v moznostech souboroveho systemu
FAT16 neni adresovatelnych vic jak 2GB) - takze uzivatel v podstate zase
nerozhoduje. vse co chci rici je ze uzivatel se sice muze rozhodnout jak
chce, ale pokud chce zajistit ze maximalni pocet systemu precte jeho
dilo, pak je jeho rozhodovani znacne omezeno (rekl bych tak na jednu
variantu a to drzet se specifikace) a force format dle meho nazoru neni
100% korektni metoda jak tuto kompatibilitu zajistit.

a jeste zaver (pro zatim neformatovany disk a na zaklade jakych kriterii
se mrkvosoft rozhoduje jaky typ formatu je 'vhodny'):

There are many FAT16 volumes out there that are larger than 512 MB.
There are various ways to force the format to be FAT16 rather than the
default of FAT32, and there is a great deal of code that implements
different limits. All we are talking about here is the /default /cutover
value for MS-DOS and Windows on volumes that have not yet been formatted.

Nicmene Vam Libore fandim, jestli jste si precetl tu specifikaci, tak
jste asi zjistil, ze implementovat univerzalni cteni/zapis na jakykoliv
FAT neni zadna prca (hlavne prihlednu-li k dlouhym nazvum souboru).

>To jsem do konference posilal uz o pulnoci, ne?

jojo - ja jsem si dneska nejak prispal a navic jsem cetl maily tak nejak
na preskacku.
db