OT: prvni zkusenosti cnc hobby

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Sobota Duben 8 22:54:35 CEST 2006

At 21:06 8.4.2006 +0200, Pavel Novotny wrote:

>Nicmene bych rekl, ze na podobne veci to chce vysoko obratkovou frezu,
klidne 20k otacek, takhle je na rezu patrne vytlacovani materialu.

Ja beru dural dvoubritou 2mm frezou, otacky 15-20k, posuv cca. 600mm/min. Na
drazkovani se da brat 1mm do hloubky, ale chce to chladit. Toho lihu se
nebojte, pouzivam to hodne dlouho a nejenom ja a zatim nevim o zadne nehode ;-)

BTW1: Tvrdsi dural se obrabi lepe nez mekky hlinik, ten se maze.
BTW2: Pokud se freza v hliniku zapece, tak i kdyz se ocisti, vetsinou ma
tendenci se maznout znova (pokud neni povlakovana) Finta - pokud ten nastroj
zrovna nutne nepotrebujete, oloupejte napecene kusy a nastroj hodte do
silnejsiho roztoku NaOH (vyhoda je, ze kazdy elektronik ho ma doma ;-) NaOH
rozpusti zbytky hliniku a freza priste nebude mit takovou tendenci se napekat...

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz