OT: prvni zkusenosti cnc hobby

Prichy prichy@volny.cz
Sobota Duben 8 21:41:11 CEST 2006

jj, ty otacky tam jsou videt, bohuzel jsem mel pocit
po prehozeni rychlosti (nemam z ekonomickeho i
casoveho hlediska zatim zadnou regulaci a jen
menim ozubena kola), ze mi moje bezna loziska
- ty co byly v supliku :-) zacinaji zpivat :-D,

- jinak kolem obrabeni hliniku tu bylo dost rozepri....
  napr me clovek, co se vyrobou malych (velmi malych)
 frezek zabyva, doporucil otacky 700...je fakt, ze nerekl
 na jaky prumer frezy a jaky posuv hihi

>Nejsem, zadny expert na obrabeni a ma frezka se pomalu rodi v digitalni podobe uvnitr CADu, realne zatim patram po crvrt tunovem bloku litiny na stul (tuhost nadevse a stavet lze jen na slusnych zakladech ) :-)

no, tak to bude uplne jina trida

>Nicmene bych rekl, ze na podobne veci to chce vysoko obratkovou frezu, klidne 20k otacek, takhle je na rezu patrne vytlacovani materialu.

jj, vim, vydite prvni pokus, nebo jeden z prvnich, zkusim zvesit otacky
vretene,
ale jak jsem rekl, nikdo znas by nechtel asi v panelakovem byte chladit
hlinik
lihovou parou apod. to uz bych si mo nezafrezoval :-)

>Tech 0,1mm to vam tak hazi freza nebo mate tak nepresny pohyb vretene?

ne, to urcine nemohu rict, ...vreteno jsem zmeril, po upnuti frezy 6mm
mereno na driku
frezy mi to hazelo 0,02...asi to neni skutecna hodnota, ale na to, ze je
to delano na
soustruhu, je to dle me dobre...navic pro me dostacujici.
Co se tyce pohybu, tak to nemuzu soudit.
Myslim, ze odhadem kdyz sectu vsechny  mozne faktory,
hazeni vretene, chyby na sroubech (normalni zavitovka),
chyby v geometrii, chyby v podobe nerovnosti stolu, materialu
...vibrace apod, tak jsem nekde pod tou jednou desetinou...
( dost mozna 0,05 ale netusim jak to zmerit....kazdopadne
nejsou tam chyby viditelne okem, pro me skvele)

jak rikam pro me spokojenost na formycky na olovo a podobne
vecicky skvela hracka

>Osobne mi to prijde jako strasne moc, ale jak rikam chi to cele postavit na litinovem stole a vreteni asi koupim profi.

jj, s tim co planujete budete uplne nekde jinde

Prichy