OT: prvni zkusenosti cnc hobby

Prichy prichy@volny.cz
Sobota Duben 8 20:20:40 CEST 2006

Zdravim konferu,

Po nekolika nepovedenych kouscich se mi povedlo uz neco
s moji cnc masinou.

http://prichy.wz.cz/frezka/zkouska.JPG
http://prichy.wz.cz/frezka/zkouska1.JPG

Logo firmy je vyfrezovano do duralu  ( s hlinikem by to slo
mozna i lepe, je to pekelne tvrdy dural, navic mam pocit, jako by
material mel urcitou porovitost)
Velikost je cca 7*3 cm. Frezovano po vrstvach 0,1mm (
poprve jsem zkousel "vzit" 1 mm najednou, bohuzel znacne vibrace
nedovoluji tento postup, rekl bych, ze tak po 0,2 mm to bude jeste
snesitelne)
Pokud "neco" stavite, nesetrete materialem, a zvyste tuhost mechaniky, jak
jen to pujde.
Jo, frezovano bylo frezou 2 mm droubritta, otacky asi 1000/min a posuv
cca  40mm/min.
Cele se "to" delo bez jakehokoli chlazeni. Freza po vyndani z masiny
byla cista bez nalepenych segmentu materialu, teplota kolem 40-50 stupnu.
Ostatni motory, krokove ani vreteno se mi nechrejou vic jak 40 stupnu.

Bohuzel cele frezovani trvalo pres tri hodiny!!

To je i na me moc :-) Zlepseni vidim ve zvyseni otacek vretene, nasledne
zvyseni posuvu.

Jinak jsem celkem spokojen s presnosti. Nekdo mi tady tvrdil, ze na
podomacku
udelanou frezku je 0,1mm je tak akorad, muzu rict, to byl velice
strizlivy nazor
a mohu jen souhlasit.

Takze zatim spokojenost...ma to jiste mouchy, ale pocitam, ze vychytam.

Prichy