PCI bus, zapis na ISA

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Duben 7 09:30:54 CEST 2006

Zdravím konféru.
Při údržbě svého softu pro práci se sériovou linkou jsem narazil na následující problém, zajímalo by mně zdůvodnění proč je to tak.
Pokud provedu 16-ti bitový zápis na 8-mi bitové zařízení na ISA sběrnici, abych byl konkrétní, jde o dělící poměr rychlosti pro klasický UART, tak hardvér nějak zařídí že se rozloží do dvou zápisových cyklů po 8-mi bitech.
Na UARTECH které jsou na PCI kartě, (jde o již dříve diskutovaný mostech čip) tato konverze nenastane, vyšší byte se ztratí. Je to chyba implementace bridge pro ISA, nebo obecná vlastnost?
Dík, Lubor