Jak číst identifikaci volacícího CLIP?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Duben 5 09:58:18 CEST 2006

Zdravim,

> Jak se dá číst identifikace volajícího na telefonní lince? Nasel
> jsem akorat na HW serveru nejaky clanek o tom, jak se da CLIP
> generovat a pak kopec stranek, kde prodavaj telefony s CLIP :-/
>
> Ja bych ale chtel postavit black box, kde z jedne strany bude
> telefonni linka a z druhé strany seriak/USB, kterym by se
> prectene cislo cpalo do PC. (Nechci na tom zadny displej s cislem
> apod.)
>
> Existuje nejaky brouk/schema s ukazkou jak to cist? Je ta
> identifikace na bazi DTMF? Dal by se na to pouzit DTMF dekoder?

zpusobu je vice, v Evrope myslim 3(?) ruzne, u nas se pouziva
Bell-202 FSK, 1200/2200 Hz. Modulovany signal je klasicka asynchronni
seriova linka na 1200b/s. Standard je mozno stahnout zdarma, uz
nevim, je-li to ETSI ci neco jineho (v archivu konfery je to
nekolikrat).

Pred casem jsem si s tim hral, byla to docela legrace, propojil jsem
telefonni linku rovnou se zvukovou kartou pocitace. Nasadil jsem si
ale latku ruseni a zkresleni prilis vysoko, tak jsem mel znacnou
chybovost.

Optimalni metodou pro nekoherentni demodulaci teto FSK je tusim
pasmova filtrace (takze se softwarovou PLL se netrapte) s nulovymi
mezisymbolovymi interferencemi.

(Z meho hrani s CLIPem: http://duch.cz/telefon/ )

Pekny den, MP

> BTW: Da se v archivu konference vyhledavat nejak jinak nez přes
> Google a operatoru "site:"?

Casem to pujde, zatim ne.