433 Mhz, zvyseni dosahu a majak

pyrin pyrin@volny.cz
Pátek Září 30 08:48:57 CEST 2005

Osobně mám velmi dobré zkušenosti s moduly od Eniky (datové XTR), testoval
jsem je s lepšími externími anténami a chodilo to velmi dobře až na 15km
rychlostí 38k4. Cena za modul je cca 1200,- k tomu quad nebo lépe yagi 6el.
pyrin

----- Original Message -----
From: "Student Jan Krejsa" <JanKrejsa@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, September 30, 2005 2:27 AM
Subject: 433 Mhz, zvyseni dosahu a majak

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo nemá zkušenosti a neporadil by mi se
stavbou případně výběrem vhodných komponent pro následující aplikaci:

Potřebuji vytvořit rádiové pojítko v pásmu 433MHz s dosahem až 5-10 km.
Nebojte se, má to být v oblasti, kde nebudou porušeny žádné zákony. Řekněme
že zatím mám vhodný zdroj RF signálu (například obvody NORDIC a jiné), který
potřebuji odvysílat a potřebuji k němu přidat vhodný zesilovač. Ideálně
takový, který umožňuje korigovat vysílaný výkon. Nějakou obdobu MAX2240 pro
toto pásmo.

Zatím se nepodařilo najít vhodný obvod pro toto pásmo a tak mne napadá
zkonstruovat zesilovač například s MAX2602 nebo podobnými. Nemá někdo s
tímto zkušenosti o které by se mohl podělit?

Ideálně by celé zařízení mělo mít minimální spotřebu a proto by výkonový
zesilovač měl mít volitelný výkon. Navíc by to mělo chodit na napětí 3,6 V
nebo 3 V.

A aby to ještě nebylo všechno. Potřeboval bych vyrobit co nejjednodušší
rádiový maják na frekvenci  144 MHz.

Děkuji všem za jakoukoli radu případně nasměrování na www nebo literaturu.

Honza Krejsa