433 Mhz, zvyseni dosahu a majak

Student Jan Krejsa JanKrejsa@seznam.cz
Pátek Září 30 02:27:01 CEST 2005

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo nemá zkušenosti a neporadil by mi se stavbou případně výběrem vhodných komponent pro následující aplikaci:

Potřebuji vytvořit rádiové pojítko v pásmu 433MHz s dosahem až 5-10 km. Nebojte se, má to být v oblasti, kde nebudou porušeny žádné zákony. Řekněme že zatím mám vhodný zdroj RF signálu (například obvody NORDIC a jiné), který potřebuji odvysílat a potřebuji k němu přidat vhodný zesilovač. Ideálně takový, který umožňuje korigovat vysílaný výkon. Nějakou obdobu MAX2240 pro toto pásmo.

Zatím se nepodařilo najít vhodný obvod pro toto pásmo a tak mne napadá zkonstruovat zesilovač například s MAX2602 nebo podobnými. Nemá někdo s tímto zkušenosti o které by se mohl podělit?

Ideálně by celé zařízení mělo mít minimální spotřebu a proto by výkonový zesilovač měl mít volitelný výkon. Navíc by to mělo chodit na napětí 3,6 V nebo 3 V.

A aby to ještě nebylo všechno. Potřeboval bych vyrobit co nejjednodušší rádiový maják na frekvenci  144 MHz.

Děkuji všem za jakoukoli radu případně nasměrování na www nebo literaturu.

Honza Krejsa