Regulacni autotransformator - princip

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Září 30 00:33:06 CEST 2005


Lukas Grepl napsal(a):
> Kdyz se tak divam na obrazek
> 
> http://web.quick.cz/solemon/Autotr.jpg
> 
> vzpomnel jsem si na otazku, kterou mi kdysi ve skole nebyli schopni 
> rozumne zodpovedet. Pak uz jsem po tom nepatral, az ted jsem si na to 
> zase vzpomnel:
> 
> Jak je v RATRu zarizeno, ze se bud nevytvori zavit nakratko (coz asi 
> nebude ten pripad) a nebo ze mu to proste nevadi? Vzdyt prece kdyz bezec 
> prejizdi pres jednotlive odbocky, urcite muze zustat v takove poloze ze 
> zkratuje sousedni "plosky" a potom pres ten zavit asi potece dost slusny 
> proud - napadaji me problemy s oteplenim/pretizenim a predevsim 
> zhorsovanim kvality kontaktu bezec-vinuti. Jak je to reseno, ze s tim 
> nejsou problemy?

Mezizavitove napeti autotrafa je male (mineno napeti na jeden zavit) a 
bezec ma uhlikovy sberac s relativne velkym mernym odporem -> "zkratovy" 
proud neni nijak vyznamny ("zkrat" se fyzicky deje skutecne tak pres ten 
jeden zavit, neb styk sberace je dost bodovy, anzto sberac ma zaobleni s 
pomerne malym polomerem).

-- 
Jirka



Další informace o konferenci Hw-list