odstineni GSM

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Čtvrtek Září 29 18:22:12 CEST 2005

To samozrejme lze, jen je problem, ze Rayleighovy uniky (doufam, ze jsem ho
nezkomolil) se konaji velmi ostre kazdou pulvlnu, tedy u GSM cca 16cm u DCS
cca 8 cm a protoze jsou bolesti GSM site, provadi se uz a priori jejich
snizovani:
1) diverzifikaci anten (na stozaru jsou dve anteny vysilajici jednim smerem
vzdalene cca metr od sebe nebo se vysila z jedne anteny obsahujici dipoly pro
horizontalni i vertikalni polarizaci s fazovym posuvem polarizaci tusim
lambda ctvrt)
2) frekvencnim skakanim (jina frekvence - jina lambda a tedy uniky na jinych
mistech)

Navic tyto uniky vznikaji jen na prekazkach blizkych prijimaci, tedy v pasmu
cca 30 cm vln radove do nekolika metru od anteny mobilu. Cili pro prakricke
vyuziti by musela do koncertni sine nastoupit rota vybavena postribrenymi
plechy, vhodne se rozprostrit mezi posluchace a temi plechy by musela kmitat
v prostoru frekvenci 217 Hz (frekvence frekvencniho skakani), a i tak by to
nebylo diky diverzifikaci prilis ucinne :-))

Jakub Serych