kit pro 51

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 26 11:46:57 CEST 2005

Michal Grunt wrote:
> Zdravim,
> chtel bych opet po delsi dobe zacit s 51, jenomze vubec nevim jaky typ
> je momentalne v kurzu (ADuC812?). Poradi mi nekdo ktery by byl
> universalni a idelane aby mel co nejvice veci v sobe, aby se k tomu
> nemuselo pridavat moc obvodu? A pak, jestli by bylo mozne si s timto
> obvodem postavit vyvojovy kit. Vim, ze se to asi bude prodavat, ale
> radeji bych si to udelal sam.

Skuste si pozriet clanocek co som pisal niekedy na jar na mcu.cz (dal by
som aj link len momentalne sa neviem na mcu.cz pripojit), je tam akysi
prehlad modernejsich klonov '51. Samotna tabulka v zjednodusenej forme
je aj na http://www.efton.sk/51comp/51comp_simple.pdf . V principe sa
jedna o 2 skupiny: bud je to nieco pomerne pribuzne klasickej '51,
dokonca casto pinovo kompatibilne, a vtedy tych "extras" zasa tak vela
nie je; alebo je to zo skupiny so silnymi analogovymi periferiami
(pripad AD,TI,SiLabs a Goal - AD dokonca priamo hovori ze ADuC je "AD
prevodnik s procesorom") ktore su vsak navzajom dost nekompatibilne. Z
tejto schemy sa trocha vymyka rad LPC9xx od Philipsu a "zlepenec"
uPSD3xx od ST (ex WSI).

S vyvojovym kitom by som si ja osobne hlavu nelamal, pouzil by som
(resp. pouzivam) to co sa da bezne najst pre '51 v DIL40, kde len menim
procesory (rozne RD2, DS89C450, dokonca aj prachsprostu AT89C52) podla
potreby. A v konecnom dosledku ked pride k nejakej aplikacii, aj tak
treba dosku nasit na mieru, takze nie je problem pouzit akykolvek iny
typ (to je jedina krasa '51 - silna kompatibilita).

wek