pomoc pri navrhu frekvencneho citaca

Neděle Září 25 21:45:08 CEST 2005

Hu, to se mi zdá - někdo vás nutí do SSI obvodů ? No budiž, taky to ještě jde realizovat spoustou bistabilních obvodů s tranzistory...
Vážně - čítač / měřič frekvence obsahuje vždy: frekvenční normál, hradlovací obvod, vstupní tvarovač a počítací dekády. Je vcelku jedno jestli se to schová do procesoru nebo poskládá z logiky. Z toho co píšete máte asi pouze vstupní tvarovač a počítací dekády (aby to při počítání neměnilo údaje, přidává se tam ještě na každou dekádu latch-registr - typickým býval 7475).
Konkrétní pomoc s logikou - asi bude dobré podívat se do Amatérského rádia někdy z let 1980 a níž. Koukl jsem se do seznamu článků AR - např. AR4/75, ARB6/83, ARA2/84 a spousta dalších.
Jinak si myslím, že pokud je to zadání ze školy, tak to chce vyvinout případně i nějaké to studijní úsilí...

Kručinský