OT: DF Canon A70 a DOS - pro zajimavost

Pavel pavel_t@centrum.cz
Středa Září 21 16:55:15 CEST 2005

> Ted uz jsme sice uplne OT, ale stabilizatory samozrejme funguji (a nema je
> jen Panasonic) umoznuji fotit s casy cca 3x delsimi nez bez nej. Ja bych to

Jasne jsem zvykly fotit na manualni klasiku ale DF uz mi rukama proslo
dost, nicmene se stabilizatorem je toto 1. a zatim jediny ktery jsem
drzel v ruce dele nez par minut.

> v tom vasem pripade videl spis na to, ze fotak usoudi, ze kratsi casy (tedy
> casy ktere zhruba odpovidaji znamemu pravidlu ze cas ma byt kratsi nez
> prevracene hodnota ohniskove vzdalenosti) uz neni treba stabilizovat a
> stabilizator vypne (treba prave kvuli spotrebe). Jinak by totiz stabilizator
> musel zareagovat i na ten pohyb pri stisku spouste, ono totiz prave pri nem
> musi ten stabilizator pracovat, jinak to v podstate nutne neni a pokud vubec

Toto pravidlo znam, a zkousel jsem to, pokusu bylo hodne, mam dojem, ze
prave v jednom z rezimu se stabilizator chova tak jak pisete. Pri dlouhe
expozici kolem 1/6 funguje taky a vyrovnava chveni ruky dobre a mam
dojem ze kolem tohoto casu je prave spoust zpozdena jak jsem psal.

V kazdem pripade netvrdim, ze stabilizator nefunguje prave naopak, pouze
ze fotim s nim i bez nej a vsiml jsem si tohoto chovani ktere si takto
vysvetluji, jinak i ty rozmaznute fotky z bezneho foceni nikoliv z
pokusu jsou patrne pouze pri zvetseni, na papire 10x15 to nakonec neni
videt.

Ale nechme toho nebo se vratme zpatky k principu/technicke strance
stabilizatoru obrazu, protoze jinak uz se dostavame zcela mimo tema
konference

Pavel

P.S.
> lip se komponovalo (pokud se u podobnych cvakatek vubec da takovy termin
> pouzit... :-)

:-)))

No mel jsem dojem, ze pracujete pro firmu ktera dela sw pro lidi
pouzivajici prave takovato cvakatka :-)