OT: DF Canon A70 a DOS - pro zajimavost

Pavel pavel_t@centrum.cz
Středa Září 21 15:25:11 CEST 2005

No kdyz uz jsem u tech stabilizatoru obrazu:

> reklama snad jen na Panasonic se stabilizatorem (pekne trapna, dva
> chlapci drzej babu za nohy, a hazej s ni nahoru dolu, ona udela jeden
> snimek a ten je dokonale ostry

Tuto reklamu jsem nevidel ale trochu pro me bylo prekvapeni, ze ten
stabilizator skoro tak funguje. Moc na nej nespoleham a casto je vypnuty
(vyrobce tvrdi cosi o vyssi spotrebe) ale uz se mi stalo, ze kdyz se mi
ruce chveli jak ... a mel jsem nastaven dlouhy cas tak vetsina snimku je
ostrych, ale pri kratsich casech (cca 1/25 apod. to co uz clovek
neudrzi) bylo nekdy znat nepatrne rozmaznuti, procentualne vice pripadu
pri kratsim case.
Hral jsem si s tim, ruzne nastavoval a dle me je to takto: pri kratkem
case stabilizator nejak nezareaguje na pohyb spusobeny stiskem spouste i
kdyz se na to soustredim a mackam spost pomalu, zatimco pri dlouhem case
to vyrovna. Pripada mi to, ze pri delsich casech je programove spoust
nepatrne zpozdena a posun pri stisku spouste se neprojevi. Mozna taky
jde o to, ze se pri foceni na delsi casy na snimek podvedome vice
soustredim a mackam spoust opatrneji aniz si to uvedomuji ale toto
vysvetelni se mi nezda. Toto chovani je v obou rezimech stabilizatoru
jen s malym rozdilem. Mluvim samozrejme o stisku spouste az po te co ji
namacknu na zaostreni a mluvim o DF Panasonic FZ5.

Pavel

P.S. ja snad v bedne reklamu na fotak nevidel nikdy ale mozna je to tim
ze tam nedavaji moc zajimavych dokumentu na ktere by nebylo skoda casu,
o filmech ani nemluve a tak stara bedna ma klidny duchod kdy je zapnuta
jen par hodin v mesici :-)