Regulovatelna zatez - vykon

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Září 21 13:18:00 CEST 2005

Tak mi na nejakem prikladu (smyslenych cislech) predvedte jakym zpusobem se
to resi, staci jen tak odhadem. Jak zavisi hmotnost chladice a ten
kratkodoby ztratovy vykon?
Moje zatez je jak pisete obyc MOSFET se snimanim odporem, ktera umoznuje
odporovy i proudovy rezim (kontantni proud) pri max.80V nebo 15A (ne zaroven
:-) ). Jen jsem to po precteni par clanku doplnil tepelnou pojistkou,
obvodem hlidajicim max napeti na svorkach (nastavitelne), oscilatorem
(dynamicka zatez na zkouseni reakci regulacnich smycek), moznost externiho
rizeni i celkoveho vypinani a snimani U/I na zatezi.
Poradte mi prosim jak dopocitat to chlazeni. Predpokladam ze tech 100W
chladic zvladne trvale, ale rad bych vyuzil zatez napriklad na 15V/15A pro
pouze kratkodoba mereni, ale take treba na 80V a 3A. Proste bych rad vedel
jak dlouho vydrzi tranzistor na svem maximalnim vykonu 250W s chladicem
1K/W.
Tosa

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of zoodiskus@vol.cz
Sent: Monday, September 19, 2005 9:06 PM
To: hw-list@hw.cz
Subject: Regulovatelna zatez - vykon

Ono zalezi na profilu chladice a jeho schopnosti predavat teplo
okolnimu roudicimu vzduchu dal uz to je pomerne jednoduche m3
vzduchu vazi cca 1.25 kg a merna tepelna kapacita vzduchu je 1013.
Pri kratkych casech (60s) bude znacnou roli hrat hmotnost chladice.

Zrovna take vymyslim nejakou elektronickou zatez, je to vase neco
zvlastniho ebo klasika OZ merici odpor a MOSFET ?

Hodlam postavit aktivni regulovatelnou zatez (s FETem IRFP460) a
resim  problem s uchlazenim ztratoveho vykonu. Na hlavni tranzistor
bych pouzit  pasivni chladic s 1K/W (vetsi se mi nevejde do
krabice). Chtel bych pouzit  jeste aktivni chlazeni dvema
ventilatorky (60x60mm). Moji otazkou je jak  tyto ventilatory
ovlivni celkovy trvaly ztratovy vykon? Pokud to beru  zjednodusene,
tak si predstavuji, ze chladic by zvladl priblizne 100W (ohrev  na
120°C) trvale zateze, s ventilatory o neco vice, ale o kolik? Dal
by se  nejakym zpusobem vypocitat „netrvaly“ maximalni
mozny ztratovy vykon (treba  na max. 60s)?

Vim, ze to jsou v oblasti chlazeni asi zakladni veci, ale nikdy
jsem to  neurcoval, tak se nezlobte.

Predem dekuji za vsechny informace

S pozdravem

Tosa