Spojovani transformatoru

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Září 19 11:32:43 CEST 2005

Co se tyce mereni na snimacim odporu, ten samozrejme date do Nulaku a merit
muzete dvemi sondami diferencialne, ke spojeni PE osciloskopu a Nulaku trafa
nemusi vubec dojit (nakonec to je u mne o 2m dale v panelakove zazuvce :o).

Toroidni transformatory jsou citlive na presyceni asymetrickym zatizenim, a
i pokud budete zatezovat sekundar "na pul stavy" jednocestne, tak bude
primar vice zatezovan, nez pri plne celovlne zatezi.

Problem presycovani se tyka i jednoho transformatoru s dvojitym vinutim,
pokud maji sekundarni civky asymetrickou vazbu na primarni vinuti a vazbu
mezi primarem a sekundarem predevsim "pres zelezo", tj. civky vedle sebe -
treba ploche transformatory na C jadre.
U takovych mekkych transformatoru nejsou projevy na strane primarnich proudu
tak markantni, ale podstatne narusta magneticke rozptylove transformatoru.

Danhard
Chlapi, tak se nehadejte, ze dve trafa se spojenymi sekundary neni to samy
jako jedno s vyvedenym stredem, je jasny jako facka. Ja osobne bych radsi
pouzil vice diod a dvoucestne usmerneni uz jen proto abych z tech traf
dostal vic vykonu.

Spojit dva toroidy a pouzit pak jen dve diody mi prijde jako noseni drivi do
lesa, no naco si kupuju drahy toroidy, kdyz pak kazdej pojede na pul stavy?
(teda aspon myslim, ze ze zacatku byla rec o toroidnich trafech).

Jinak si myslim, ze pokusy se snimacim odporem v primaru neni to pravy
orechovy, co by si moh kazdej doma vyzkouset, pac to chce mit bud oddelovaci
trafo nebo oddeleny osciloskop (jako aby zem BNCaku nebyla spojena s PE).
Bezny smrtelnik si vystaci s jednoduchou logickou uvahou.

Osobne bych to resil s graetzovym mustkem a dvema elyty, pokud to nekomu
hlava nebete, tak to namaluju.

P.K.