[AUTO] spalovaci motor

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Září 18 22:04:04 CEST 2005

> Takze klikovka je z bocniho pohledu plocha ?
> tzn. 2 valce nahore 2 dole ?

Ano u radoveho 4taktniho 4valce se to tak da rici i predstavit.
Samozrejme u vice valcu, motoru do hvezdice apod. uz to je slozitejsi.

> ja to opravdu nikdy nevidel...

Na tom snad neni nic divneho, ja taky nevidel spoustu veci, ne kazdy ma
jako praci nebo hobby (to je muj pripad) auta.

V priloze mate jen pro ilustraci vyrez fotky klikovky kdyz jsem
pretesnoval olejovou vanu, jsou na ni videt valce 1 a 2 a spojeni jejich
ojnic s klikou jsem Vam oznacil zlutym cislem. 1. valec je nastavem v
poloze kolem horni uvrate, 2. kolem dolni. Lepsi fotku nemam, primarne
jsem menil spojku ne kliku :-) A ted nemam po ruce ani zadny vykres.

Zaroven se omlouvam za prilohu ale neni zas tak velka a mozna se na ni
nekdo rad podiva.

> diky za vycerpavajici popis...

Nemate zac :-)

> Ondra