Vyrovnávání napětí

Milan MCM magixe@volny.cz
Sobota Září 17 15:52:23 CEST 2005

Zdravím konferu , včera jsem byl požádán kámaradem jež vlastní nové
prodejní prostory
a ve vestibulu má instalovány nějaké 3LED panely jeden červený jeden
zelený a jeden žlutý.

Doposud používali jen jeden , byl jsem požádán po zapojení i zbývajících
dvou a mám tam trošku problém.

Každý ten NONAME panýlek je napájen 12V DC a když to celé svití tak to
"žere" cca 3A v pruměru.

Přívod napětí 12V DC je realizován pomocí kabelu CYKY 3x 2,5mm , delka
napájecího kabelu je
cca 100m a na konci kabelu je  připojen spínaný Zdroj 230V/12VDC   (
možno regulovat až na 15V ) a nebo  výstup 24V

Pokud připojím zbylé dva řádky odběr stoupne na nějakých  8-10A (zdroj
to pobírá s rezervou)
ale pruser je ten 100m kabel na kterém je ubytek ,

výsledkem je to že ZELENÝ panel jde takřka do tmy.  Když  jsem zdvyhl
napětí z 12V na zdroji na 15V
tak červený a žlutý přidal na jasu ale zelený stále nic moc..

Přišlo tedy na kuchnutí  řádku  a po bližším pruzkumu jsem zjistil  že
vstupní napětí 12V jde přímo na LED matice
a pouze řízení  má  stábl 7805.

Takže jednoduše řečeno problém se projevuje hlavně na zeleném panelu. Co
jsem koukal na zelené LED
mají obecně jiné závěrné napětí  než jiné LED což bude zřejmě onen
problém resp "reakce" na ubytek.

Nyní potřebuji řešit nějak elegantně a rozumně problém s ubytkem na tom
kabelu.

Takže napadlo mě toto - po CYKY poslat těch 24V které jsou k dispozici
a na druhém konci udělat nějaký spínaný zdroj 24/12V  na 10-12A s
UC3843  a pod
myslíte že je to rozumné řešení ??  Eventuelně 2 zdroje a6A

A nebo nějak vyrovnat napěti na červeném a žlutém panelu ? asi blbost že.

Diky za případný názor k řešení ubytku napětí .
Milan