RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Září 15 22:13:23 CEST 2005

Zdravim,

Ja jsem řekl, ze nejsu a nebudu ten klasicky profik, který bud ma diplom z
informatiky nebo je to matfyzak s obdobnym zamerenim pripadne nekdo, kdo se
tim bude zivit i bez diplomu, ale bude to delat době a na profi urovni.

Tim nerikam, ze tomu nerozumim, a Vy si prosim uvedomte, ze tady a rikam to
opet a dokola, ze tady nejde o vyrobu programatoru z tech "frikulinu"
hltajicich VyHulene, jak Vy sam rikate:).

Takove s porminutim zpatecnicke nazory, které tvrdi, jak se ucit s pravekym
prostredkem vymyslet nove veci jsou na nic. Nebo chcete taky, aby se Vase
ditko trebas ucilo na log. pravitku, nebo nesmelo pouzivat kalkulacku atd?
TO snad nemyslite vazne!

Otazkou je, koho budete ucit na papirovem pocitaci, když se Vam studenti
rozprchnou?

Vyuka musi odpovidat dobe, ale i samotny proces vyuky...

To je jasne, ze blb na to neprijde, ani kdyz ho povedete za rucicku, to nemá
smysl zninovat...

Ano, at voli ten, kdo bude studenty ucit, ale at vybira ne proto, ze je to
pro nej pohodlne a uz tricet let v tom dela ackoliv realne aplikace se v tom
uz davno nedelaji. Jenze tohle se na SS deje. Jestlize něco ucim, co není
vyvojove uzavrene, tak musim soubezne studovat novinky a byt schopen je
studentum predat. Pokud toho ucitel schopen neni, tak at to nedela a jde
ucit historii reku a rimanu...

Opet pripominam, ze nejde primo o vyuku programatoru, protoze po SS z Vas
programator urcite nebude.

Na SS urovni nema valny smysl se drzet vyuky algoritmizace, protoze to je
docela na dlouhou dobu a studenti se primarne neuci byt programatory, ale
musi zvladnout cestinu, literaturu, zemepis atd., plno dalsich netechnickych
zalezitosti ackoliv jsou na prumce. To je zalezitost VS, aby naucila
algoritmizaci.

Hejlsbergove urcite ne, ale primarne nemá smysl studentum znechutit a
zneprijemnit život:).

Na mem doporuceni zcela nezalezi, me doporuceni není nejakym dogmatem. Je to
jen nazor na který mam pravo, protoze jsem si vyuku jazyka Pascal(TP 7.0) na
SS zazil, dlouho jsem ho i pouzival, zazil jsem si vyuku i na VS(C++),
aktivne pisu v nekolika jazycich hlavne pro sebe(C, C++, VB, s C# se prave
zabyvam, TEX, matematicke(Maple,MathCAD), ucim se prostredi Matlab a urcite
do duchodu ještě nejaky ten vyssi jazyk pribude:), delal jsem i par konzol v
ASM x86, a komercne pisi v C a web(JavaScipt). Nicmene chapu, ze do klubu se
nedostanu, protoze nemam hezke a konvenci uvazovani Vas programatorskych
umelcu/magu, kteri by jste hrozne radi, aby se ucilo na dernem stitku:)))).

Prosim uz mi tu nikdo nevykladejte, jak je algoritmizace strasne dulezita,
ja to vim, ale vyvojove prostredi je podstatne, jinak se musi novacek paprat
s hledanim idiotskych chyb, ktere nablbly prekladac ani poradne nezobrazi a
k te algoritmizaci se nedostane...

//
// Jiri Foldyna
//

S pozdravem,
		Marek Pavlu
---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0537-1, 14/09/2005
Testovano: 15.9.2005 22:12:15