RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Září 15 18:11:42 CEST 2005

Zdravim,

// -----Original Message-----
// From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
// Behalf Of Ales Prochaska
// Sent: Thursday, September 15, 2005 9:11 AM
// To: hw-list@list.hw.cz
// Subject: Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?
//
// Zdá se, že jste nepochopil, o čem je programování. Dotyční chudáci
// fyzikové též ne.
[M.P.]

// Hlavičky procedur jsou přece od toho, aby za vás
// překladač mohl zkontrolovat jestli jste neudělal někde chybu.
[M.P.]

 Totéž
// silný typový systém, princip deklarace předcházející použití a další.
[M.P.]

Silny typovy systém mi nevadi.
Ani v C/C++ nejde pouzit funkci bez predchozi deklarace, takze kde je
problem?

// Čím více toho překladači řeknete o svém algoritmu, tím více má
// prostředků aby odhalil opomenutí, podivnosti návrhu a podobně.
//
[M.P.]

TO je na jedne strane uzitecne, ale kdyz to jazyk prezene, tak se to stava
kontrproduktivnim a o to mi jde. Copak mohu beztrestne priradit v C/C++
int-u string pointer nebo strukturu? Tvrdim ze ne, pokud pomineme vyzadana
pretypovani...

// Jinak řečeno, pokud vám překladač neumožní napsat přiřazení ve stylu
// signed = unsigned,
[M.P.]

Copak jsem psal, ze tohle mi dela problem? :).

 pak je nejspíš chyba v logice vašeho návrhu
// programu, nikoliv v definici programovacího jazyka :-)
//
[M.P.]

Takztez jsem nepsal, ze jazyk je spatny, ale k vyuce mi pripada nevhodny:).

// Jo, a ještě drobnost, ale skutečně jen drobnost - existence hlaviček
// modulů a procedur (a pravidel pro jejich použití) dovoluje
// zkonstruovat linker se složitostí log(n), zatímco linker jazyků typu C
// je z principu n^2.
[M.P.]

Cim to tedy, ze jazyky C a C++ lze natrafit mnohem casteji nez jazyky
odvozene od Pascalu?

 Dokud se nepokusíte udělat build all pro program o
// dvou miliónech řádků složený z pěti tisíc modulů tak se vás to nejspíš
// netýká :-)))
//
[M.P.]

K psani CADu nebo bankovnich softu mam daleko:).
Ale tohle neni debata o profi aplikacich a zacatecnik asi nebude kompilovat
2M radku a 5k modulu, ze ano? :).

// Aleš Procháska
//
// P.S. Flamewars přímo miluju!
//
[M.P.]

To jsme dva:).

S pozdravem,
		Marek pavlu
---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0537-1, 14/09/2005
Testovano: 15.9.2005 16:31:43