RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Září 15 18:11:42 CEST 2005

Zdravim,

//
// Chci tim ilustrovat to, ze opravdu neni duvod resit zda je nejaky jazyk
// lepsi nebo horsi - proste kazdy ma nejake moznosti a take omezeni.
//
// Co se tyka vyuky programovani - v roce 91/92 jsem byl v prvnim rocniku na
// VS
// v Plzni a prestoze jsme s kolegou meli nejlepsi rocnikovej program (taky
// jsme kvuli tomu, ze skoly vylitli, protoze jsme nedelali nic jineho) tak
// jsme meli problem udelat zkousku - nejak jsem neocekaval, ze
// nejdulezitejsi
// otazka od zkousejici profesorky bude: "Prvni pocitac byl...?" Nejak mne
// nenapadlo, ze se tim mysli nejaky mechanicky stroj z 17.stoleti - takze
// prijdete priste. Ovsem nejvetsi nesvar (a ze se nic nezmenilo jsem si
// overil
// i v roce 2002 kdy jsem zacal delat dalkove VS tady v CB) psani programu
// na
// papire a zkouseni ne z toho jaky je uzit algoritmus pro reseni, ale kde
// jste
// zapomeli jake slovo ze syntaxe. Tohle je naprosta degradace programovani
// na
[M.P.]

Tohle chapu, ale inf. v Olomouci by to po Vas nechtela:).

// slohove prace na zadane tema. Preci syntaxi za mne resi kompilator.
// Tyhle ucitele muzou za to, ze to zaky nebavi - samozrejme misto toho aby
// premysleli jak ulohu vyresit tak sprtaji syntaxi jazyka.
//
// Osobne byt v roli ucitele bych, alespon ze zacatku, vubec vyber jazyka
// neresil a venoval se jen SW analyze, nebot tou se zacina vzdy (nebo by
// alespon melo). Skoro bych si to i rad overil v praxi - mozna se ozvu
// materskemu gymplu. :-)
//
// Co se tyka striktnich definic objektu v TP - osobne jsem rad, ze jsem si
// tim
// prosel - pokud si na to clovek zvykne tak je to i do budoucna vyhoda
// (narazil jsem na to okamzite jakmile jsem zacal pouzivat SQlka). Navic to
// k
// cemu to vede pokud to neni vyzadovano si muzete overit po stazeni vetsiny
// programku ve VB z inetu - vsichni maj vsechno nafrkano jako Variant a
// kdyz
// je treba tak se to preci snadno pretypuje.
[M.P.]

Ja taky psal ve VB, ale jednoduchou direktivou si muzeer nastavit
striktnejsi rezim, coz jsem mile rad pouzival.
A v mych programech ve VB, by jste prasarny s VARIANTy nenasel:).

//
// Ja osobne zatim bojkotuji syntaxi Ccka - z meho pohledu neni srozumitelna
// na
// prvni pohled - tedy i pro cloveka bezne programujiciho - je prilis
// strucna
// na ukor pochopitelnosti. Pro cloveka pisiciho v Ccku kazdy den je to
// jasna
// vyhoda (malo datluje), ale pokud prechazite mezi nekolika jazyky podle
// toho
// co je zrovna treba tak je to problem.
//
// Jinak Python mne take zaujal a stahnul jsem si jej. Jakmile bude chvilka
// urcite se na neho rad kouknu.
//
// RadekCX
//
// P.S. Admin nic tipat nebude - dle praidel HWnews je i programovani
// relevantni tema. Samozrejme pokud se to nezvrhne do osobnich utoku.
//
[M.P.]

Jest ze tak:). Nicmene ty osobní utoky jsou tu velmi bezne, ale vetsina z
nas si tu uz zvykla:))).

S pozdravem,
		Marek Pavlů

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0537-1, 14/09/2005
Testovano: 15.9.2005 16:47:17