RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Září 15 15:49:31 CEST 2005

Zdravim,

//
// Vy asi nebude profesinalni programator, ze ne :-))
//
[M.P.]

Prectete si dalsi prispevky, profik nejsu a s velkou pravdepodobnosti
nebudu:), protoze informatiku proste nedelam! Az na jiste casti:).

// > Rekl bych ANSI C, ale spis by to chtelo něco mezi
// > VisualBasicem a C++, takze
// > co třeba C# ? :).
//
// Krista pana, budte normalni ! Programovani prece neni o tom, jaky jazyk
// se
// pouzije. Jazyk se voli podle platformy, pozadavku na spolehlivost, vykon
// a
// spousty dalsich veci.
[M.P.]

Budte prosim normalni i Vy sam. Takoveto analyzy si prosim nechte na reseni
konkretnich problemu, ale ne na vyber vyukoveho programovaci jazyka.
To bychom mohli skoncit u ASM a zadavani kodu bit po bitu na tlacitkach.

Zkuste si precist ten clanek v linku z uvodniho mailu tohoto threadu, který
odkazoval na debatu uverejnenou castecne na webu. Tady jde o vhodny jazyk k
uceni stredoskolaku!!!

//
// Naucit se programovat znamena naucit se algoritmizovat problem a nalezeny
// algoritmus zapsat pomoci nejakeho jazyka tak, aby sel strojove resit.

Opravdu jsem nespadl z visne vcera a tim spise ne dnes:).

// Podle
// druhu problemu a pozadovanych vlastnosti reseni pak zvolite jazyk.
//

Novacek nemá komfort dlouholetych zusenosti a nemá na cem stavet, tak uz to
prosim pochopte. Divate se na to vsichni porad a jen ze sveho uhlu pohledu.
Mlcky zastirate, ze nez jste se naucili ten prvni jazyk, tak ubehlo dosti
casu a urcite nejen toho ve skole, ale i toho volneho. Skola takovy komfort
vzhledem k nedostatku casu nemá a ne každý student je nadany programator...

// Podle mne pro vyuku neni dulezity ani komfort vyvojoveho prostredi, ten
// se
// uplatni az u profiku, kterym zvysi produktivitu.
//

Novacka asi nebude zajimat produktivita prace, ale lehke nalezeni chyby v
syntaxi a to je u ruznych kompileru i ruznych mutaci daneho jazyka dosti
odlisne, ze? No a nakonec jsme se oklikou dostali k produktivite práce:) Pak
se muze rychleji zamerit na hledani chyby v samotnem algoritmu.

// Zivot me postupne prinutil k profesionalnimu zvladnuti nekolika
// asembleru,

No ja umel ten pro Z80, v ASM x86 se taky zorientuji a i neco kloudneho
napisi(naposled konzolova apikace) s PIC jsem zacinal v ASM :).
Vic asm mutaci asi potrebovat nebudu, protože jinak nezarucim ani minimalni
prenositelnost a budouci pouziti uz vubec ne. A jednorazove programy mne
prestali bavit velmi davno(az na nutne vyjimky), protoze jiste casti se daji
ve vyssim jazyku pouzit zas a zas s jistymi upravami i v priade, kdy utecu
na jiny procesor.

// Ccka, a Pascalu, v soucasne dobe uz asi 8 let pouzivam Delphi, a
// pravdepodobne prijde rada i na C#.
// K programovani jsem se dostal v r.
// 1978
// na TI-58, opravdicke mikropocitace velikosti mensi lednicky jsem se ucil
// programovat pomoci papiroveho pocitace z ABC upraveneho na asembler 8080.

Jsem rad ze jsem pozdejsiho data vydani, programovat na dernych stitcich by
mne asi nebavilo, ale to je pohled za soucasneho stavu veci. :).
Treba i jo:))).

// Ccko mi dodnes ze vseho nejvic pripomina poruchy na komunikacni lince,
// prestoze jsem v nem sveho casu napsal kus operacniho systemu pro rizeni v
// realnem case a pomerne rozsahle aplikace. U Pascalu si cenim
// srozumitelnosti
// zapisu, dnes, kdy se anglictina uci uz na ZS, neni problem ani s
// pochopenim
// vyznamu klicovych slov.

No ono kdyz se neprasi zapis, tak to není problem, ze?

//
// Ostatni jazyky me vzhledem k tomu, ze nepisu WEBove, mobilni ani
// korporatni
// aplikace, mijeji, takze jejich vhodnost pro vyuku nemohu posoudit. Presto
// se
// domnivam, ze volba jazyku pro vyuku je sekundarni problem. Spatnou volbou
// jazyka sice muzete vyuku zabit, ale ani sebelepsi jazyk jeste zadneho
// programatora programovat nenaucil. Cele je to o uciteli, dobry ucitel si
// vybere jazyk, ktery bude nejvhodnejsi pro realizaci jeho vyuky. Blbemu
// uciteli nepomuze ani svecena voda.
//

Jak se to vezme, mne pocty programatoru nezajimaji, ale kdyz se mne někdo
zepta, tak Pascala nedoporucim...
Mimo to ten soucasny Pascal uz neni tim puvodnim Pascalem, ze ano?

// > S pozdravem,
// > 		Marek Pavlu
//
// Zdravim