Cinovani DPS

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Čtvrtek Září 15 09:22:54 CEST 2005

Podle toho co pisete je asi chyba nekde v mem postupu. Vyskytlo se tu v tom
navodu neco o odmastovani desky v NaOH, takze to zkusim, nejsem si totiz
jisty jestli to pri mych pokusech byla deska dokonale cista. Vytvareli se mi
na povrchu jiz zminovane mapy s okraji do modra.  Kazdopadne ted uz vim s
jistotou ze to jde, takze budu experimentovat tak dlouho, dokud se to
nepodari. Pokus o domaci HAL necham radsi az na pripad nezdaru, podle toho
co pisete by s tim mohly byt problemy (potrebuji to prave pro SMD).
Diky

Tosa

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Thursday, September 15, 2005 12:23 AM
To: HW-news
Subject: Re: Cinovani DPS

Puvodni zprava ze dne 14.9.2005:

> S chemickymi pripravky je to prozatim pro me hruza, hlavne se na to
> spatne paji.

Ja osobne cinuji chemicky vsechno. I kdyz delam desku normalni a i
kdyz davam na desku nepajivou masku. Vzdy delam chemicky cin. Mam
cinovaci lazen trvale nalitou v uzke vysoke pruhledne nadobe, abych ji
nemusel porad prelivat do misky a zase z misky, coz me desne zdrzovalo
a obtezovalo. Takze jen otevru vicko, hodim tam desku, pak vytahnu
desku a zase schovam nadobu do skrine.

Pouzival jsem chemicky cin z GES (to je ten samy jako z GM, tedy asi
Elchemco), zrovna jako chemicky cin od Conrada (je drazsi a nevim,
jestli je lepsi nebo ne), ci od jinych dodavatelu ve svete.

S pajenim jsem nikdy nemel problem na normalnich dratovych
soucastkach. Trochu jsem mel problemy se SMD, kdyz jsem je pajel cinem
se stribrem, ale to take mohlo byt tim cinem a nebo tencim hrotem,
ktery se hure prohriva a treba jsem mel nizsi teplotu.

Jak uz jsem napsal, nevyhodou HAL je nerovny povrch, takze i kdyz
nasazujes SMD soucastky rucne, mas je pak nohama ruzne ve vzduchu
apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem