RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Čtvrtek Září 15 03:03:52 CEST 2005

Dobry den,

> Boze jenom ne Packal!!! Mam par kolegu na fakulte(budouci
> fyzkove:), co
> vzdali snahy o programovani jiz na gymplu a to prave kvuli teto hricce
> prirody. Jeste dnes maji trauma při vzpomince na hlavicky
> souboru a funkci.
> Packal je zpusob, jak studenty odradit.

Vy asi nebude profesinalni programator, ze ne :-))

> Rekl bych ANSI C, ale spis by to chtelo něco mezi
> VisualBasicem a C++, takze
> co třeba C# ? :).

Krista pana, budte normalni ! Programovani prece neni o tom, jaky jazyk se
pouzije. Jazyk se voli podle platformy, pozadavku na spolehlivost, vykon a
spousty dalsich veci.

Naucit se programovat znamena naucit se algoritmizovat problem a nalezeny
algoritmus zapsat pomoci nejakeho jazyka tak, aby sel strojove resit. Podle
druhu problemu a pozadovanych vlastnosti reseni pak zvolite jazyk.

Podle mne pro vyuku neni dulezity ani komfort vyvojoveho prostredi, ten se
uplatni az u profiku, kterym zvysi produktivitu.

Zivot me postupne prinutil k profesionalnimu zvladnuti nekolika asembleru,
Ccka, a Pascalu, v soucasne dobe uz asi 8 let pouzivam Delphi, a
pravdepodobne prijde rada i na C#. K programovani jsem se dostal v r. 1978
na TI-58, opravdicke mikropocitace velikosti mensi lednicky jsem se ucil
programovat pomoci papiroveho pocitace z ABC upraveneho na asembler 8080.
Ccko mi dodnes ze vseho nejvic pripomina poruchy na komunikacni lince,
prestoze jsem v nem sveho casu napsal kus operacniho systemu pro rizeni v
realnem case a pomerne rozsahle aplikace. U Pascalu si cenim srozumitelnosti
zapisu, dnes, kdy se anglictina uci uz na ZS, neni problem ani s pochopenim
vyznamu klicovych slov.

Ostatni jazyky me vzhledem k tomu, ze nepisu WEBove, mobilni ani korporatni
aplikace, mijeji, takze jejich vhodnost pro vyuku nemohu posoudit. Presto se
domnivam, ze volba jazyku pro vyuku je sekundarni problem. Spatnou volbou
jazyka sice muzete vyuku zabit, ale ani sebelepsi jazyk jeste zadneho
programatora programovat nenaucil. Cele je to o uciteli, dobry ucitel si
vybere jazyk, ktery bude nejvhodnejsi pro realizaci jeho vyuky. Blbemu
uciteli nepomuze ani svecena voda.

> S pozdravem,
> 		Marek Pavlu

Zdravim