OT: ISO (bylo Kalibrace multimetru)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Září 15 01:28:41 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 14.9.2005:

> No princip ISO je v tom, ze na vsechno je papir.
> [... cut ...]
> dela se o kontrole v ramci ISO prislusny doklad, prece je nutne tam
> dolozit cim se to merilo a ze meridlo vyhovuje tride presnosti.

ISO je _pouze_ o papirovani, rozhodne ne o jakemkoliv vysledku nebo
snad dokonce jakekoliv kvalite.

Napriklad velmi draha tiskarna s ISO take bez problemu doda uplne jiny
pocet natistenych obalek, tak jako tiskarna bez ISO. A co normalniho
zakaznika zajima vic? Ze bude mit obalky od firmy s ISO nebo ze
dostane objednane mnozstvi vcas?

Nebo stavebni firma s ISO mi sla "opravit" garaz, konkretne privarit
kus zeleza odpadleho z vrat, opravit a omitnout odpadly kousek zdi a
omitky a prisroubovat na vrata takove ty tyce do zeme. Asi 10 bodovych
svaru, dve hrsti malty, hrst omitky, 8 sroubu a par minut prace.
Staveni firma s ISO nasadila 3 delniky a ti tu stravili celkem 17
(slovy sedmnact) clovekohodin ve dvou dnech, pricemz vsechno udelali
blbe a museli to opravovat a stejne to nedopadlo (zelezo navarili tak,
ze nesla zavrit vrata, malta klesla, ze nesla zavrit vrata, na tech 8
sroubech delnik zlamal 2 vrtaky a jeste se srouby protaceji, no a to
je kupoval 1,5 hodiny, pac tam cekal, nez otevrou po poledni
prestavce, protoze ho nenapadlo jet jinam)... Ale maji ISO...

Ted mi to mozna konecne doslo, on ten chytrej svarec asi nemel ISO
metr a proto on to vubec nemeril a polozil si to zelezo jen tak na ta
vrata od oka a uz to varil jako dabel :-)

A propos, kdyz ta vrata nasazoval do pantu, tak povida: "Nejak vam to
vrze, to by chtelo namazat." a ja uz vztekly po tom nekolikahodinovem
sledovani temernicnedelajicich ISO delniku jsem mu odpovedel: "No vy
se hlavne starejte o to, aby ta vrata sla zavrit, a ne o nejake
vrzani.", nacez jak je nasadil, zavrit nesla... a protoze ISO delnici
nemeli uhlovou brusku (a ja tenkrat take ne), tak 1 cm tlusty zelezny
plat "brousil" vrtakem, ovsem az pote, co jsem mu durazne vysvetlil,
ze ani nahodou neodjedou domu, dokud ta vrata nezavrou, protoze
opravdu v garazi spat nehodlam...

Jak tahle ISO firma s temito ISO delniky muze postavit treba nejaky
ISO barak, to vazne nedokazi pochopit.

Ale to uz asi nema s kalibraci multimetru nic spolecneho, ze?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz